کد خبر: ۲۹۰۳۳۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

روحانی : امروز، روزی است که تاریخ فراموش نمی کند

رییس جمهوری گفت: امروز، روزی است که تاریخ فراموش نمی کند.وی به تمامی جهانیان اعلام کرد که دنیا باید بداند ما به قول های خود عمل می کنیم مشروط به آنکه طرف مقابل هم به وعده های اش عمل کند.
آفتاب‌‌نیوز : حسن روحانی رییس جمهوری طی سخنانی با مردم که از شبکه خبر سیما در حال پخش است، گفت: امروز روزی است که از دیدگاه این بنده روز تشکر و سپاس از ملت بزرگ ایران است.

وی که درباره نتایج و ثمرات مذاکرات هسته ای سخن می گفت، افزود: دنیا متوجه شد که اگر به ما تکریم کنند از سوی ما تکریم خواهند دید.

رییس جمهوری ادامه داد: هفته آینده هفته ای است که ولایت آن بانوی گرامی خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان این که ایام به نام فاطمه اطهر (س) است و هفته آینده هفته ای است که ولایت آن بانوی گرامی خواهد بود گفت: امروز روزی است که در خاطره تاریخی ملت ایران خواهد ماند. روزی است که از دیدگاه این بنده روز تشکر و سپاس از ملت بزرگ ایران است.

روحانی ادامه داد: مردم با ایستادگی، استقامت و مقاومت خودشان گام دیگری در مسیر دستیابی به اهداف بلند ملی اشان برداشتند.

وی خاطرنشان کرد: من باید از همه مردم ایران که در طول سالیان گذشته برای حراست از منافع ملی و حقوق ملی خودشان ایستادگی کردند و امروز هم همچنان مقاوم خواهند بود و در آینده نیز این مسیر را ادامه خواهند داد تشکر و سپاسگزاری کنم.

رییس جمهوری با بیان این که دولت از آغاز وعده هایی به مردم داده بود و ما همواره در پی اجرای آن وعده ها در چارچوب خاص ملی و منافع ملی هستیم خاطرنشان کرد: یکی از وعده هایی که دولت به مردم داده بود این که سانتریفیو‍ژ‍ بچرخد اما زندگی مردم هم بچرخد. چرخش سانتریفیوژها زمانی برای ما ارزشمند است که چرخ اقتصادهم در کنار آن در چرخش باشد.

وی ادامه داد: این کار و هدف را امروز نزدیک تر از ماههای پیش، هفته های پیش و حتی روزهای پیش ما می بینیم.

روحانی گفت: بعد از تشکیل دولت در طول صد روز اول، دولت در این زمینه اولین گام را برداشت و به توافق موقت در زمینه مسایل هسته ای با طرف مذاکره یعنی 1+5 دست یافت و از آن زمان تا امروز در تلاش آن بودیم که گام دوم برداشته شود. این گام با تلاش ماهها و به وی‍ژه تلاش روزهای گذشته دیشب به سرانجام رسید ما گام دوم را برداشتیم.

رییس جمهوری ادامه داد: در این گام دوم ما هم حفظ حقوق هسته ای را داریم و هم رفع تحریم ها در کنار آن و هم تعامل سازنده با جهان که این هرسه برای ما حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوبی که تا دیشب به آن رسیدیم معنایش آن است که در توافق پیش رو که گام سوم خواهد بود و همه امیدها بر این است که تا اوایل تیرماه ما گام سوم را برداریم گام سوم توافق نهایی است و گام چهارم که بعد از آن برداشته خواهد شد ظرف هفته های بعد یا کمی بیشتر گام اجرای توافقات نهایی است.

روحانی اضافه کرد: در چارچوبی که تا دیشب به آن رسیدیم 1+5 پذرفتند که ایران دارای غنی سازی در خاک خود باشد، یعنی آنچه که تا دیروز می گفتند غنی سازی در ایران تهدید در منطقه و جهان است امروز همه قبول کردند که غنی سازی در ایران برای هیچ کس تهدید نیست.

رییس جمهوری تاکید کرد: من در اینجا به صراحت می گویم غنی سازی و همه فناوری هسته ای ما صرفا برای توسعه ایران است.این غنی سازی و فناوری علیه هیچ کشوری، علیه کشورهای منطقه یا جهان نخواهد بود.

وی یادآور شد: امروز هم دنیا به خوبی اذعان کرده است که ایران در پی اهداف صلح آمیز خود است. در این چارچوب اراک با فناوری مدرن تر فعال خواهد شد، فردو که بعضی فکر می کردند بسته می شود فردو برای همیشه باز می ماند. در فردو بیش از هزار سانتریفیوژ مستقر خواهد بود و فعالیت و فناوری های دیگر هسته ای و فیزیکی در آنجا انجام خواهد شد.

روحانی هم چنین از مقام معظم رهبری و تمام مسوولان سپاسگزاری کرد.

وی به تمامی جهانیان اعلام کرد که دنیا باید بداند ما به قول های خود عمل می کنیم مشروط به آنکه طرف مقابل هم به وعده های اش عمل کند.

روحانی در این باره افزود: مذاکرات هسته ای فقط هسته ای نیست بلکه پله اول تعامل سازنده با جهان است.

وی همچنین گفت ما تعامل با همه کشورهایی که می خواهند به ملت ایران احترام بگذارند خواهیم داشت.

رییس جمهوری با اشاره به قصد دولت برای بهتر کردن روابط با کشورهای دوست اضافه کرد ما پایان تنش با کشورهای دیگر را می خواهیم.

وی از همه قشرها و بخش های فعال اقتصادی برای اقدام در این زمینه درخواست کرد و خواهان فعالیت همه برای رونق اقتصادی و همدلی اجتماعی شد.

وی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
3
9
چون تورانوح است پشتيبان ز طوفان غم مخور....رهبر وملت ايران يك دل ويك صدا با شمايندانشاالله
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
2
8
درودخدابرشما رهبرفرزانه انقلاب ومردخستگی ناپذیروزیردوست داشتنی اقای دکترظریف انشااله موفق باشیدگام بعدی انشااله رفع محدویت ها وتنگ نظری ها درمورددلسوزان نظام اسلامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
1
5
ما هم فراموش نمی کنیم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
3
4
خیلی قشنگ و خوب و پر معنا صحبت کرد روحانی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
2
4
عالی
تحقق وعده ای دیگر
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
8
3
این توافق را که هر ... می توانست انجام دهد. اینقدر دنگ و فنگ نمی خواست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین