کد خبر: ۲۹۰۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

نظر جوانان ایرانی درباره توافق هسته‌ای

به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای تنها راه ممکن برای بهبود وضعیت اقتصادی در ایران باشد. یک شهروند تهرانی گفت که این موضوع سبب می‌شود تا قیمت کالاهای اساسی در آن کشور کاهش یابد و نرخ بیکاری نیز کم شود.
آفتاب‌‌نیوز :
"زاهیدا ممبرادو" خبرنگار روزنامه "الموندو" اسپانیا با انتشار گزارشی نظر شهروندان تهرانی را درباره تاثیر لغو تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران پس از تفاهم سیاسی اخیر جویا شده است. او اشاره می‌کند که اکثریت ایرانی‌هایی که با آنان برخورد داشته موافق تفاهم سیاسی و در نهایت توافق جامع هسته‌ای هستند چرا که می‌دانند این موضوع تاثیر مثبتی بر زندگی روزمره آنان خواهد گذاشت. 
 
به گزارش خرداد، خبرنگار "الموندو" اسپانیا در گزارش خود با اشاره به جو موجود در تهران اشاره می‌کند: "اکثر شهروندان تهرانی بر این باورند که تفاهم سیاسی سبب می‌شود تا ایران روابط نزدیک‌تری با دیگر کشورهای جهان داشته باشد. نکته جالب توجه آن است که اکثر جوانان ایرانی علیرغم رعایت پوشش حجاب از سبک‌های غربی نیز پیروی می‌کنند. سال‌ها کدورت روابط میان ایران و امریکا با تحریم‌های وضع‌شده علیه ایرانیان نیز همراه بوده است. اکنون نسل جوان ایرانی که پس از انقلاب در آن کشور به دنیا آمده‌اند چندان احساس امیدواری‌ای نسبت به آینده ندارند. به نظر می‌رسد توافق هسته‌ای تنها راه ممکن برای بهبود وضعیت اقتصادی در ایران باشد. یک شهروند تهرانی گفت که این موضوع سبب می‌شود تا قیمت کالاهای اساسی در آن کشور کاهش یابد و نرخ بیکاری نیز کم شود." 
 
خبرنگالر الموندو در ادامه اشاره می‌کند که نرخ بیکاری در ایران بین 30 تا 40 درصد است. این در حالیست که بهبود روابط ایران با غرب پس از توافق هسته‌ای می‌تواند سبب ایجاد فرصت‌های شغلی تازه و واردات فناوری‌های روز به آن کشور شود.
 
خبرنگار این روزنامه اسپانیایی در ادامه به نقل از "مونا" دختر جوان ایرانی که در شرکت واردکننده پلیمر مشغول به کار است به تاثیر لغو تحریم‌ها بر رونق فضای کسب و کار در ایران اشاره کرده و می‌نویسد:"من عاشق ایران هستم و می‌خواهم در کشورم بمانم. امید زیادی دارم که توافق هسته‌ای منجر به افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ایران و افزایش حجم مبادلات خارجی ایران با دیگر کشورها شود. با این حال، می‌دانیم که در ایران دولت روحانی با مخالفانی به‌خصوص در پارلمان ایران مواجه است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین