کد خبر: ۲۹۰۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

عراقچی: لغو تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای در مرحله اول

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: آنچه اتفاق می‌افتد تحریم‌های اقتصادی در مرحله اول لغو خواهند شد و محدودیت‌هایی که در این خصوص وجود دارد باید برطرف بشود.
آفتاب‌‌نیوز : عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای در مرحله اول لغو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با خبر نیمروزی سیما در پاسخ به این سؤال که سخنگوی کاخ سفید از مرحله‌ای بودن حذف تحریم‌ها و تعلیق در ابتدا و حذف در مرحله بعد سخن گفته است، آیا این تفسیر نقض بیانیه لوزان نیست؟ گفت: شاید نقض توافقاتی که در لوزان صورت گرفته نیست، برداشت غلطی است از توافقاتی که صورت گرفته است.

وی افزود: آنچه در بیانیه مشترک مطبوعاتی هم به‌ صراحت ذکر شده این است که تحریم‌ها لغو خواهند شد تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای در مرحله اول لغو خواهد شد.

عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: آنچه در آن آمریکایی‌ها به عنوان فکت شیت دادند، به‌ غلط اشاره شده و اظهارات سخنگو هم که در این باره گفته باشد، غلط است.

عراقچی گفت: ما حتی مطلع شدیم اروپایی‌هایی هم به نوعی به مقامات آمریکایی در این خصوص اعتراض کردند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: آنچه اتفاق می‌افتد تحریم‌های اقتصادی در مرحله اول لغو خواهند شد و محدودیت‌هایی که در این خصوص وجود دارد باید برطرف بشود.

وی در پایان تأکید کرد: اگر آمریکایی‌ها برداشتی غیر از این دارند، خوب مسلما در دور بعد مذاکرات موضوع صحبت خواهد بود و باید اصلاح شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین