کد خبر: ۲۹۰۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶

روزنامه اسرائیلی: غرب، اسراییل را به کمترین بها فروخت

در مقابل تحریم ها علیه ایران برداشته می شوند و آژانس بین المللی انرژی هسته ای مرجع تعیین کننده زمان رفع این تحریم ها خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه صهیونیستی ایدیعوت احرونوت نوشت: غرب در توافق هسته ای با ایران، اسراییل را به کمترین بهایی فروخت.

به گزارش ایرنا، این روزنامه صهیونیستی افزوده است: ضرب المثلی هست که می گوید 'مرا از شر دوستانم محافظت کن، خودم می دانم چگونه در برابر دشمنانم از خود محافظت کنم'، این درسی است که هربار ناچار می شویم از نو بیاموزیم، دوستان ما در واشنگتن و همپیمانان آنها در خاورمیانه، اسراییل را به کمترین بهایی فروختند.

ایدیعوت احرونوت افزود: تفاهمنامه لوزان که به تایید بهترین دوستان ما در دنیا رسید، هیچ ربطی به برنامه صلح آمیز هسته ای مورد ادعای ایران ندارد. هیچ یک از بندهای این توافق اشاره ای به تغییر برنامه هسته ای علمی و صلح آمیز ایران ندارد، بلکه برعکس تک تک مفاد این تفاهمنامه نشان می دهد که ایرانی ها چقدر جنگیده اند تا به پیروزی های مورد نظر خود دست یابند و توانسته اند، مبانی اساسی مورد نیاز برای تولید سلاح هسته ای را حفظ کنند. همین امر نشان دهنده اهمیت راهبردی برنامه هسته ای برای ایران و هزینه ای است که این کشور حاضر است در این مسیر بپردازد.

در بند آخر این تفاهمنامه، ایران با محدود کردن تعداد تاسیسات غنی سازی اورانیوم خود موافقت کرده، یعنی آنها پذیرفته اند که هیچ تاسیسات جدیدی نسازند و تاسیسات موجود این کشور با درجه ای پایین تر به فعالیت ادامه خواهند داد. پنج هزار و یکصد دستگاه سانتریفوژ در نطنز و یکهزار دستگاه دیگر در فردو به عنوان یک پایگاه تحقیقاتی فعال خواهند ماند. مقدار ماده غنی سازی شده هم محدود و معین خواهد ماند، ولی در این توافق اشاره ای به موشک های بالستیک ایران نشده است.

در مقابل تحریم ها علیه ایران برداشته می شوند و آژانس بین المللی انرژی هسته ای مرجع تعیین کننده زمان رفع این تحریم ها خواهد بود.

ایرانی ها به خوبی دریافته اند که اوباما می خواهد با این توافق نمایش قدرت بدهد و همین اجازه را به او دادند، وی در این توافق از توافقات قبلی خود با اسراییل عدول کرده است. به عنوان مثال رییس جمهوری آمریکا توافق کرده بود که تاسیسات فردو به هیچ عنوان برای فعالیت غنی سازی مورد استفاده قرار نگیرد.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزوده است: هر کس که مذاکرات و رفتار آمریکایی ها در طول این دوره را از نزدیک دنبال کرده باشد، می تواند دریابد که آنها در هنگام بحث برای جزییات نیز کوتاه خواهند آمد.

نمایندگان و دیپلمات های ایرانی مذاکراتی حرفه ای را اداره و کلاس درسی برای وزیر خارجه غربی برگزار کردند.

اوباما در سخنرانی خود به جان کری در حیطه صبر و شکیبایی، نمره ممتاز داد، ولی هر کس که در آنجا حضور داشت، می توانست بگوید که نمره کری در اداره مذاکرات ضعیف بود... عملکرد وی در باره مذاکرات اسرایبل و فلسطین هم همین طور بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
0
انگار بعضی ها از نفاق و دشمنی ایران با سایر کشورها سود خوبی میبرن و با صلح و آشتی نونشون آجر میشه!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین