کد خبر: ۲۹۰۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

هاشمی رفسنجانی: در مذاکرات هسته‌ای بعضی‌ها در لباس نقد منفی‌بافی می‌کردند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توافق نهایی هسته‌ای و قبول قابلیت‌های علمی، فناوری و دانشگاهی ایران را حق مردم دانست
آفتاب‌‌نیوز : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: متأسفانه بعضی از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا امکاناتی که می‌توانست در جهت رشد و بالندگی به کار رود، صرف تخریب و جنگ‌های لفظی و رسانه‌ای شد.

به گزارش آفتاب، امروز وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، راه، مسکن و شهرسازی به همراه معاونان و جمعی از مدیران بخش‌های مختلف وزارت‌خانه‌های متبوع، معاونان رئیس جمهور و رؤسای سازمان‌های محیط زیست و اسناد و کتابخانه ملی، معاونان حقوقی و علمی و فناوری، بعضی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، استانداران استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، گیلان و قزوین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان وی، جاسبی، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، وزیر امور خارجه در دولت اصلاحات، جمعی از مدیران مترو تهران و همچنین مدیران بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، استادان مراکز علمی و دانشگاهی، فعالان سیاسی و رسانه‌ای در پنج گروه و نوبت جداگانه با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تبریک سال نو، با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

هاشمی رفسنجانی در این دیدارها با تبریک سال نو، اظهار امیدواری ‌کرد که سالی توأم با پیروزی‌ها و موفقیت‌ها برای مردم ایران، فارسی زبانان و مسلمانان باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر درایت رهبری در نامگذاری امسال برای همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: امیدواریم در سال جاری با نصب العین قراردادن این نامگذاری، شاهد وحدت و انسجام بیشتر بین مردم و مسؤولان باشیم.

وی با اشاره به نقش وحدت در مقاطع گوناگون پس از پیروزی انقلاب بر همدلی و همزبانی مردم در مقطع پذیرش قطعنامه 598 تأکید و تصریح کرد: با نگاهی انسانی و اسلامی، یک پیروزی سیاسی مشعشع تاریخی را در میدان سیاست و سازمان ملل متحد به دست آوردیم که مکمل پیروزی‌های نظامی جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر تفاوت نقد و منفی بافی، اظهار کرد: در همین قضیه مذاکرات هسته‌ای که دنیا در برابر حقانیت ایران سر تعظیم فرود آورده، دیدیم که چگونه بعضی‌ها در لباس نقد منفی‌بافی می‌کردند، در صورتی که آن‌گونه سخن گفتن جز ایجاد تنش در فضای داخلی و خارجی نخواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از دشمن تراشی‌های سال‌های گذشته و ایجاد مشکلاتی که برای مردم و کشور ایجاد شده بود، گفت: ایران با تمدن باستانی و فرهنگ اسلامی باید الگوی همه‌ی جوامع انسانی برای همزیستی مسالمت آمیز باشد و جای تعجب است که بعضی‌ها می‌خواستند چهره‌ا‌ی خشن از اسلام و به تبع آن مکتب تشیّع و ایران به مردم جهان معرفی کنند.

هاشمی رفسنجانی با تشکر از زحمات خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و تبریک دستاوردهای این مرحله از مذاکرات به دولتمردان، منطق و استدلال را سلاح همیشگی مردم ایران در طول تاریخ و به ویژه در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: این منطق قدرت‌های جهانی را مجاب کرد که علی رغم اوضاع نابسامان بسیاری از مناطق جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، بر ثبات و امنیت مثال زدنی ایران تأکید کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان باراک اوباما و تکیه وی بر رسیدن به «درک تاریخی مردم ایران» گفت: این درک تاریخی مربوط به بسیاری از کشورهای جهان و حاکمان آنان است که در این مقطع حقیقت ایران و ایرانی را درک کرده‌اند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت سه ماه پیش‌رو برای طرف‌های مذاکره اظهار کرد: مطمئن باشید اسرائیل و لابی هایش، افراطیون، تندروها، جنگ طلب‌ها و کسانی که از صلح و آرامش می‌ترسند، دست به کار می‌شوند و با قلم و قدم هر چه بتوانند مانع تراشی می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی با تقدیر از هدایت و حمایت رهبری و دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده و تبریک این موفقیت به مردم ایران، افزود: در نظام اسلامی دو سه مقطع خطرناک داشتیم که از پیچ‌های سرنوشت ساز عبور کردیم، البته باید با هوشیاری، توجه داشته باشیم که در سراشیبی بعد از عبور از گردنه‌های خطرناک، دچار خودشیفتگی نشویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به جایگاه علم و تحقیقات نزد ایرانیان و سابقه‌ی برخورد استدلالی و منطقی مردم ایران با مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: این قدرت علمی و تحقیقاتی، استدلال و منطق فرزندان ایران بود که غرب و آمریکا را مجاب کرد تا پای میز مذاکره بنشینند و ما باید این سرمایه را در فضای سیاسی و علم و عمل تقویت کنیم.

وی میدان‌ دادن به محققان جوان را تقویت عملی تحقیق و پژوهش خواند و گفت: همین الان تحقیقات دانشگاهی زیادی داریم که پس از موفقیت در مرحله آزمایشی، به قفسه‌های بایگانی سپرده شدند که اصلاً زیبنده ایران نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شغل و تقویت تولید را وظیفه‌ی همه‌ی بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی دانست و اظهار کرد: چگونه ممکن است ادعای حمایت از ایران و انقلاب را داشته باشیم، اما میدان را برای تلاش و کوشش جوانان تحصیلکرده باز نکنیم؟!

وی در بخش دیگری از سخنان خود حاکمان اسرائیل را شیطان ترین موجودات بشری توصیف کرد و گفت: اشغالگرانی که اساس وجودشان جعلی‌ است و با هیچ یک از اصول و قوانین بین‌المللی آشنا نیستند و اصلاً عضو باشگاه هسته‌ای جهان هم نیستند، به کشوری با سابقه و متمدن چون ایران ایراد می‌گیرند که چرا از قوانین پروتکل الحاقی عبور می‌کند؟!

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نفوذ لابی‌ صهیونیست‌ها در کنگره آمریکا و نقش مالی و تبلیغاتی آنان در انتخابات، خاطرنشان کرد: مطمئن باشید رسانه‌های صهیونیستی بلندگوی مخالفان توافقات هسته‌ای ایران و 1+5 خواهند بود، چون تداوم جنایت‌های بشری آنان در سیاست ایران ستیزی غرب و ایران هراسی منطقه، آسان‌تر خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توافق نهایی هسته‌ای و قبول قابلیت‌های علمی، فناوری و دانشگاهی ایران را حق مردم کشور دانست و افزود: متأسفانه بعضی از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا امکاناتی که می‌توانست در جهت رشد و بالندگی به کار رود، صرف تخریب و جنگ‌های لفظی و رسانه‌ای شد.

هاشمی رفسنجانی توسعه دانش‌بنیان را اساس سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های بلند مدت دانشگاه‌های کشور دانست و اظهار کرد: باید با ارتباط علمی و عملی بین دانشگاه و صنعت، مواهب علمی و فنی و تکنولوژی را در خدمت پیشرفت کشور و خدمت به مردم به کار بگیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات مادی و معنوی آغاز سال 1394 گفت: در سالی که آغازش مزیّن به نام حضرت فاطمه (س) است، شاهد لطف الهی در بارش نزولات آسمانی هستیم که امیدواریم بیشتر و مداوم باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین