کد خبر: ۲۹۰۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

تشکر نایب رییس مجلس از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از تلاش های دولت و هیات مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: ما از دولت و تیم مذاکره کننده به طور جدی می خواهیم در چهارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب گام بردارند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس سیاسی: شبنم خلیلی- ، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در نخستین جلسه علنی مجلس در سال 1394 افزود: ایستادگی ملت در برابر زیاده خواهی آمریکا در حوزه فناوری هسته ای در طول 12 سال امروز ما را در جایگاهی قرار داده که دشمن اذعان می کند جمهوری اسلامی ایران در کلوپ هسته ای جهان تعریف می شود.

وی ادامه داد: امروز دشمن اذعان می کند چرخه کامل سوخت در خاک ایران سامان می یابد و این ها در سایه استقامت، صبر و حرکت در چهارچوبی که رهبر معظم انقلاب تعریف و تبیین کرده اند به دست آمده است.

نایب رییس اول مجلس ضمن تشکر از هیات مذاکره کننده هسته ای ایران یادآور شد: ما بر این حقیقت تاکید داریم که تنها با گام برداشتن در چهارچوب تعریف شده از سوی رهبری است که ملت بزرگ ایران می توانند دستاوردهای ارزشمندی را که در راه دستیابی به دانش و فناوری هسته ای به دست آورده اند، حراست کنند.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، افزود: ما از دولت و تیم مذاکره کننده به طور جدی می خواهیم در چهارچوب تعریف شده از سوی رهبری در مسیر هم افزایی و ایجاد یک جبهه واحد حرکت کند.

وی همچنین گفت: ملت و دولت ایران در موضوع هسته ای یک سخن واحد دارند و آن چهارچوب هایی است که از سوی رهبر معظم انقلاب در حفظ و حراست از دستاوردهای هسته ای ایران تعریف شده است، در این مسیر است که می توانیم به پیروزی های بزرگی دست یابیم و در این راه است که به آمریکا و متحدین او اجازه نخواهیم داد پیمان ها را بشکنند و خلاف تعهد خود قدم بردارند.

ابوترابی فرد ادامه داد: در این مسیر است که می توانیم از عزت و اقتدار ملی خود حفاظت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: غرب هیچ گاه برای هیچ کشوری حق غنی سازی را به رسمیت نخواهد شناخت، تنها یک استثنا وجود دارد و آن ایران است که گرفتن این حق در ساختار نظام بین الملل یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.



**پیام رهبری این است که مجلس با همه وجود در کنار دولت و دولت با همه توان در کنار مجلس باشد

نایب رییس اول مجلس افزود: پیام رهبر معظم انقلاب مبتنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت بر این مبنا است که کنار هم باشند و در امور اجرایی، مسایل دفاعی، مسایل بین المللی و راهبردهای کلان ملی همفکری و تبادل نظر داشته باشند تا به همدلی کامل برسند و در سایه آن به همزبانی نیز دست یابند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: پیام رهبری این است که مجلس با همه وجود در کنار دولت و دولت با همه توان در کنار مجلس باشد و مجلس و دولت و دستگاه قضایی همه در کنار ملت و در خدمت به ملت باشند و در راستای ارتقا و افزایش اعتماد گام بردارند.

وی یادآور شد: روح پیام رهبر معظم انقلاب همچنین یکپارچگی ملت در برابر زیاده خواهی های استکبار و آمریکا است و این همان راهی است که ما در دفاع مقدس پیمودیم.

وی خاطرنشان کرد: صبر رزمندگان، جانبازان و افتخارآفرینی ملت بزرگ ایران در آن زمان دشمن را به ستوه آورد.



**مجلس تجاوز غیرانسانی رژیم عربستان به یمن را محکوم می کند

نایب رییس اول مجلس با بیان این که مجلس شورای اسلامی تجاوز غیرانسانی رژیم عربستان به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را به طور قاطع محکوم می کند ، یادآور شد: ما از جامعه جهانی که خود را به اصطلاح مدافع دموکراسی می دانند و همچنین از سازمان ملل و شورای امنیت انتظار داریم در مقابل این تجاوز غیرانسانی ساکت نباشد و اجازه ندهند که ملت یمن در مقابل جنگ افزارهای رژیم عربستان مورد آسیب و تعدی قرار گیرد.

ابوترابی فرد از کشورهای اسلامی خواست به شکل جدی و قاطع در برابر این تجاوز نامشروع که برخلاف آموزه های دینی است، بایستند.

وی همچنین خواستار قطع فوری این حملات به کشور دوست و برادر، یمن و ملت مظلوم این کشور شد.

نایب رییس اول مجلس در بخش دیگری از سخنان خود؛ درگذشت همشیره رهبر معظم انقلاب ، والده رییس جمهوری ، همسر مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی و همسر آیت الله جنتی را تسلیت گفت.

ابوترابی فرد همچنین میلاد حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و آغاز سال 94 را به مردم ایران تبریک گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین