کد خبر: ۲۹۰۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
سخنگوی شورای صنفی نمایش

دلیل اصلی افت تعداد تماشاگران چیست؟

سخنگوی شورای صنفی نمایش تأکید کرد که افزایش قیمت بلیت سینماها هیچ تأثیری در جذب مخاطبان نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : غلامرضا فرجی در گفت‌وگویی با ایسنا، اضافه کرد: بعضی معتقدند که افزایش قیمت بلیت سینماها در اکران نوروزی امسال بر جذب مخاطبان سینما تأثیرگذار بوده و باعث شده اقبال مخاطبان در اکران نوروزی نسبت به سال گذشته کمتر شود، در حالی که چنین چیزی نیست، چرا که قیمت بلیت‌ها شناور بود و مخاطبان می‌توانستند براساس قیمت بلیت‌های اعلام شده برنامه‌ریزی کنند.

وی مهمترین عامل افت تماشاگران اکران نوروزی امسال را در مقایسه با سال گذشته پخش نشدن تیزر تلویزیونی دانست و توضیح داد: مهمترین مساله‌ای که براستقبال مخاطبان تأثیرگذاشت، پخش نشدن تیزر تلویزیونی بود، چرا که آمار فروش فیلم‌هایی که چند روز مانده به تعطیلات، تیزرشان پخش شد، جهش بسیار خوبی داشت.

فرجی در عین حال خاطرنشان کرد: البته به جز این عامل موضوع دیگر این بود که بعضی فیلم‌ها نتوانستند آن چنان که باید و شاید در جذب مخاطب تأثیرگذار باشند و این موضوع را نمی‌توان انکار کرد، ضمن اینکه تعطیلی یک روز و نیمه سینماها به دلیل همزمان شدن با وفات حضرت زهرا (س) نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره ارزیابی کلی آمار تماشاگران و فروش فیلم‌ها در اکران نوروزی توضیح داد: این ارزیابی بعد از جلسه بعدی شورای صنفی نمایش که فردا برگزار می‌شود، انجام خواهد شد چرا که در این جلسه وضعیت فروش فیلم‌ها بررسی و آمار فروش اعلام می‌شود و می‌توان ارزیابی دقیقی داشت.

فرجی همچنین درباره گمانه‌زنی‌هایی که برای دومین نوبت اکران فیلم‌ها در سال جاری مطرح می‌شود به ایسنا گفت: تاکنون هیچ فیلمی به طور قطعی برای اکران دوم انتخاب نشده است و هیچ یک از سینماهای سرگروه قرارداد کتبی نبسته‌اند. ابتدا باید فروش فیلم‌ها مشخص شود تا پس از آن بتوان درباره نوبت دوم اکران تصمیم‌گیری کرد.

وی در بخش پایانی این گفت‌وگو درباره امتیاز سینماکارت برای دارندگان این کارت توضیح داد: مهمترین امتیاز سینماکارت این است که هر مبلغی را که خریدار برای کارت می‌پردازد به همان اندازه از طرف دولت مبلغی به عنوان اعتبار به آن اضافه خواهد شد و این مهمترین امتیازی است که دارندگان سینماکارت از آن برخوردار می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین