کد خبر: ۲۹۰۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

ظریف: هیچ تفاوتی بین متن بنده و موگرینی وجود نداشت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رفع برخی ابهامات توسط وزیر امور خارجه خبر داد و تصریح کرد: طبق توضیحات آقای ظریف هیچ تفاوتی بین متن قرائت شده ایشان و خانم موگرینی وجود نداشت و اشکال در ترجمه بود.
آفتاب‌‌نیوز : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور ظریف وزیر امور خارجه، تخت روانچی و قشقاوی در جلسه امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه امروز بعدازظهر کمیسیون امنیت گفت:‌ در ابتدای جلسه بروجردی رییس کمیسیون توضیحاتی پیرامون اهمیت موضوع مذاکرات و نتایج آن تاکنون ارائه کرد و گفت که کار مهمی انجام شده چرا که ما در مقابل قدرت‌های مدعی بودیم.

وی ادامه داد: ظریف وزیر امور خارجه در ابتدای جلسه گفت که بنده هنوز در جلسه هیات دولت حضور نیافته‌ام و این بار ابتدا گزارش جامعی از مذاکرات و نتایج آن را به ملت ایران دادم.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: آقای ظریف مذاکرات را بسیار سخت توصیف کرد و گفت که آمریکایی ها در کلیه مراحل غیرقابل اعتماد بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از رفع برخی ابهامات توسط وزیر امور خارجه خبر داد و تصریح کرد: طبق توضیحات آقای ظریف هیچ تفاوتی بین متن قرائت شده ایشان و خانم موگرینی وجود نداشت و اشکال در ترجمه بود. همچنین آن چه که بیان شده یک چارچوب مفهومی است و متن اصلی توافق هنوز نگارش نشده و گام بعدی نگارش و تدوین توافق است که البته کار بسیار سختی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مورد بحث دیگر فکت شیت آمریکایی‌ها بود که طبق گفته آقای ظریف ابهامات،‌کذب‌ها و اشکالات زیادی داشت، همچنین توضیحاتی نیز در رابطه با تضمین‌هایی که ایران داده ارائه شد و آقای ظریف گفت که ما تا تیرماه مذاکره می‌کنیم و امیدواریم به توافق برسیم اما قطعیتی وجود ندارد که تا 3 ماه آینده توافق شود و اگر توافق شود، موضوع به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع می‌شود و شورا بر اساس ماده 41 فصل هفتم قطعنامه را تایید می‌کند و کلیه قطعنامه‌های قبلی را لغو می‌کند و اتفاق در همان لحظه و قبل از اجرا صورت می‌پذیرد و پروژه هسته ای از دستور کار شورای امنیت خارج میشود.

نقوی حسینی یادآور شد: آقای ظریف همچنین توضیح داد که بعد از این، اجرای تعهدات شروع می‌شود و با راستی آزمایی آژانس کلید تحریم‌های اقتصادی مالی اتحادیه اروپا لغو خواهند شد و تحریم‌های ثانویه آمریکا نیز متوقف می‌شود و علت اینکه «متوقف می‌شوند» این است که اگر بخواهیم لغو شوند باید تصویب کنگره را داشته باشیم و ما نمی‌خواهیم به کنگره برود.

نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین اظهار کرد:‌طبق گفته آقای ظریف در ارتباط با پروتکل الحاقی نیز قطعا ما خلاف قانون عمل نمی‌کنیم و بالاخره اینکه بازگشت پذیری تضمین نهایی ماست که صراحتا ذکر شده و ما به دلایلی نخواستیم وارد بازی فکت شیب شویم و ممکن است ما هم فکت شیت تهیه کنیم.

نقوی حسینی همچنین از حضور بیش از 60 نماینده در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: پس از توضیحات مقدماتی آقای ظریف نمایندگان عضو و غیر عضو کمیسیون شامل آقایان آقامحمدی، کوثری، جهانگیرزاده، آصفری، کریمی قدوسی ، جلالی،‌دواتگری، زارعی ، نبویان، بذرپاش، احمد توکلی و زاکانی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: از آنجایی که سوالات نمایندگان بسیار زیاد بود بنابر این شد که آقای ظریف سوالات و ابهامات را یادداشت و در جلسه روز سه شنبه در صحن علنی به کلیه آن‌ها پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از زحمات نیروی انتظامی در تامین امنیت اجتماعی در ایام تعطیلات عید نیز تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
0
آفرین بر صبرو شکیباییت دکتر ظریف.
واقعا بانیان تحریم و کسانی که تمام حقوق ملت را هشت سال گذشته بر باد داده بودند، امروز همصدا با کاسبان اقتصادی و سیاسی تحریم چه هجمه ای را بر علیه این موفقیت بزرگ و تاریخی این ملت و دولت منتخبش آغاز کرده اند تا کار را ناتمام بگذارند و منافع جناحی را تامین نمایند.
آقای ظریف، من به جای این قدرناشناسان باز هم می گویم دست مریزاد، ممنون، سربلندمان کردی، خسته نباشی، پشتیبانت هستیم و دعاگویت.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین