کد خبر: ۲۹۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

استقبال پاپ از توافق ایران و 1+5

پاپ در ادامه سخنرانی خود خونریزی و خشونتها در لیبی، عراق، سوریه و برخی مناطق آفریقا از جمله نیجریه، سودان و کنگو را محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : پاپ فرانسیس روز یکشنبه از بیانیه سوییس در راستای تفاهم ایران با گروه 1+5 استقبال کرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در سخنرانی به مناسبت عید پاک ضمن استقبال از بیانیه لوزان در مورد برنامه هسته ای ایران و فرصت ایجاد شده در این زمینه، در مورد تنش ها و درگیری های اخیر در لیبی، یمن، سوریه، عراق، نیجریه و مناطق دیگر درآفریقا ابراز نگرانی کرد.

پاپ در ادامه سخنرانی خود خونریزی و خشونتها در لیبی، عراق، سوریه و برخی مناطق آفریقا از جمله نیجریه، سودان و کنگو را محکوم کرد.

مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 با حضور نماینده عالی اتحادیه اروپا در لوزان سوییس که از ششم تا سیزدهم فروردین ماه 1394 برگزار شد، به صدور یک بیانیه مشترک حاوی دست یابی به راه حل های یک توافق جامع انجامید. راه حل هایی که ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین می کند و کلیه تحریم ها را به صورت کامل لغو نماید.

در این بیانیه مشترک آمده است: امروز ما یک گام تعیین کننده برداشتیم. ما به راه حل هایی در مورد مولفه های مهم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) دست یافتیم.

بر اساس این چارچوب، همه تحریم اعم از تحریم های مالی، اقتصادی و بانکی و قطعنامه هایی که در شورای امنیت علیه ایران صادر شده است، در همان روز اجرای توافق لغو می شود و غنی سازی در ایران ادامه می یابد و سایت های هسته ای ایران به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین