کد خبر: ۲۹۰۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲

شرط انصارالله یمن برای گفت‌وگو

یک عضو عالی رتبه در جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: حوثی ها آمادگی دارند مذاکرات صلح را آغاز کنند مشروط بر این که حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی برضد یمن متوقف شود و بر این آتش بس نیز طرف هایی که مواضع دشمنانه ای ندارند، نظارت کنند.
آفتاب‌‌نیوز : یک مقام عالی رتبه انصارالله شرط این جنبش برای گفت‌وگو را، توقف تجاوزات عربستان به خاک این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک عضو عالی رتبه در جنبش انصار الله یمن اعلام کرد: حوثی ها آمادگی دارند مذاکرات صلح را آغاز کنند مشروط بر این که حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی برضد یمن متوقف شود و بر این آتش بس نیز طرف هایی که مواضع دشمنانه ای ندارند، نظارت کنند.

صالح الصماد که پیش از این مشاور عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن بود در این خصوص به خبرگزاری رویترز از طریق ایمیل پاسخ هایی به پرسش های این خبرگزاری ارسال کرد ، گفته است: یمنی ها با بازگشت هادی فراری به عربستان سعودی مخالف هستند چرا که یمنی‌ها به پایگاه جنوبی وی در عدن ماه گذشته نزدیک شدند.

الصماد در بخش دیگری از سخنانش گفته است: ما هنوز بر سر مواضع قبلی خود در باره گفت وگو هستیم، و با وجود هر آن چه تاکنون روی داده خواهان ادامه یافتن مذاکرات هستیم و می خواهیم براساس احترام و اعتراف به طرف مقابل این مذاکرات ادامه یابد، و تنها شرط ما برای این امر خاتمه یافتن تجاوزها به یمن و نشستن بر سر میز مذاکرات است.

وی افزود: این مذاکرات باید براساس سقف زمان بندی شده مشخص صورت گیرد و حتی خواستار پخش جلسات گفت وگوها برای ملت یمن هستیم تا بدانند چه کسانی در صدد برهم زدن مذاکرات و ایجاد موانع بر سر ادامه مذاکرات هستند و هر جریان منطقه ای و بین المللی که در این دشمنی برضد ملت یمن مشارکت ندارد می تواند در این مذاکرات نظارت داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین