کد خبر: ۲۹۰۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

گل‌محمدی: به آینده ذوب‌آهن امیدوارم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌ آهن با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش در فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال گفت: با این که از ابتدا هدفمان این نبود اما امیدوارم از لیگ برتر سهیمه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
یحیی گل‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم فوتبال ذوب آهن در سال 93 و فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال گفت: در نیم فصل دوم روند خوبی را طی کردیم و از 9 بازی، 6 برد، 2 مساوی و 2 باخت کسب کرده‌ایم که از نظر آماری نتیجه خیلی خوبی است. باید به خاطر این مسئله از همه عوامل باشگاه، مدیرعامل، هیات مدیره و بازیکنان تشکر کنم که دست به دست هم دادند و کار را به اینجا رساندند.

وی ادامه داد:‌ در تیم ما یکدلی حرف اول را می‌زد و همین اتحاد و همدلی باعث شده است که نتایج خوبی بگیریم. در بازی آخر با گسترش فولاد هم می‌توانستیم برنده شویم چون موقعیت‌های خوبی داشتیم اما متاسفانه روز ما نبود و نتوانستیم برنده شویم. در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم ولی در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم و به آینده اطمینان دارم.

سرمربی ذوب آهن به بازی‌های باقی مانده از فصل چهاردهم لیگ برتر اشاره کرد و گفت: 7 بازی باقی مانده و ما نمی‌توانیم نسبت به کسب نتیجه در این 7 بازی ناامید باشیم. ما صددرصد برای گرفتن حداکثر امتیاز در این 7 بازی حاضر می‌شویم و سعی می‌کنیم که در پایان یکی از 3 تیم اول باشیم تا بتوانیم از لیگ برتر سهمیه آسیا را کسب کنیم.

گل‌محمدی ادامه داد: از ابتدای فصل هدف ما نبود که در لیگ برتر مقامی کسب کنیم. وقتی هم به فینال جام حذفی رسیدیم هدف اصلی‌مان قهرمانی در این جام و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا از جام حذفی بود اما عملکرد بازیکنان ما به قدری در لیگ برتر خوب بود که حالا امیدواریم از لیگ برتر سهمیه آسیا را کسب کنیم.

سرمربی جوان ذوب آهن درباره موفقیت تیم‌هایی نظیر ذوب آهن و نفت تهران در فوتبال ایران و دلایل این اتفاق گفت: در فوتبال هرگاه کار اصولی انجام شود، به موفقیت می‌انجامد. ممکن است این کار در کوتاه مدت نتیجه‌ای نداشته باشد اما در میان مدت و دراز مدت قطعا جواب می‌دهد.

وی افزود: ما کارمان را در ذوب آهن اصولی شروع کردیم و روی روال خاصی به کارمان ادامه دادیم. ما هم بازیکن باتجربه خوب و هم جوانان خوبی را در اختیار داریم. فکر می‌کنم بهترین شاخصی که می‌شود از تیم ما معرفی کرد، تمرین‌های خوبی است که انجام می‌دهیم. بازیکنان ما در تمرین مانند مسابقه تمام توان خود را می‌گذارند و از امکانات موجود حداکثر استفاده را می‌کنند. ما همچنان روی اصول خود ایستاده‌ایم. بازیکنان ذوب آهن در مسیری که داریم خوب گام برمی‌دارند و نکات حرفه‌ای را به خوبی رعایت می‌کنند.

سرمربی ذوب آهن همچنین گفت: باز هم تاکید می‌کنم که کار اصولی قطعا جواب می‌دهد. ما در اوایل فصل متاسفانه نتوانستیم امتیازهای خوبی جمع کنیم اما این مسئله کاملا قابل پیش‌بینی بود چون ذوب آهن در سه سال اخیر یکی از کاندیداهای سقوط بوده و از نظر روحی، شرایط خوبی نداشته است. برگرداندن اعتماد به نفس به تیم، به زمان نیاز داشت.

وی افزود: در ابتدای فصل تغییرات زیادی نیز در ذوب آهن رخ داد و هماهنگ کردن بازیکنان جدید و تفکرات مربی هم به زمان نیاز داشت. خدا را شکر در این زمینه موفق بودیم و هفته به هفته کارمان بهتر شد و بازیکنان بهتر کار کردند تا این که توانستیم به فینال جام حذفی راه پیدا کنیم.

سرمربی ذوب آهن در ادامه گفت: در جام حذفی با تیم‌های قدرتمندی مثل پرسپولیس، استقلال و استقلال خوزستان بازی کردیم و با شایستگی تمام به فینال رسیدیم. در لیگ هم تا اینجای کار خوب پیش آمده‌ایم و روی کاغذ بخت کسب سهمیه را داریم. امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم هرچند بسیار سخت است.

وی درباره سال 93 و چگونگی کیفیت این سال برای خودش نیز گفت: 93 سال خوبی برای من بود. ابتدا با نفت سهمیه آسیا را گرفتم و این تیم را به مقام سوم لیگ برتر رساندکم که در تاریخ نفت بی‌سابقه بود. پس از آن هم به ذوب آهن پیوستم که یکی از تیم‌های ریشه‌دار فوتبال ایران است. باعث افتخارم بود که توانستم با این تیم قرارداد ببندم.

گل‌محمدی ادامه داد: با ذوب آهن کار سختی را شروع کردیم اما خدا را شکر تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها باعث موفقیت‌مان شد و شرایط‌مان در اواخر سال بسیار خوب شد. به فینال جام حذفی رسیدیم و در لیگ برتر هم تا رده ششم بالا آمدیم. روند کاری من در سال 93 مثبت بود.

وی درباره برنامه‌ها و انتظاراتش در سال 94 نیز گفت: سال 94 را با نتیجه خوبی شروع نکرده‌ایم اما فینال جام حذفی را داریم و فعلا روی آن تمرکز کرده‌ایم و تاکید داریم که سهمیه آسیا را از همان بازی بگیریم. درباره فصل بعد و آینده کاریم نیز باید ببینم که خدا چه می‌خواهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین