کد خبر: ۲۹۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

ازدواج دو چینی نومسلمان در خراسان شمالی+تصاویر

آیین ازدواج یک زوج جوان چینی تازه مسلمان، با همت کانون فرهنگی 14 معصوم (ع) مسجد روستای 'قلعه خان' از توابع شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیر کانون فرهنگی هنری چهارده معصوم (ع) مسجد روستای قلعه خان روز یکشنبه گفت: این زوج نومسلمان چینی، پیوند زناشویی خود را در روز طبیعت، 13 فروردین، در این روستا جشن گرفتند.

اسفندیار مکرمی با اشاره به اینکه این زوج، دانشجوی دانشگاه مشهد هستند که بتازگی به مذهب تشیع مشرف شده اند، دلیل برپایی این آیین را پیشنهاد یک جوان همکلاسی آنها، که اهل قلعه خان است، عنوان کرد.

وی با اشاره به شرکت گسترده مردم در این جشن عروسی، افزود: مردم روستا نیز برای این زوج جوان سنگ تمام گذاشته و با برپایی آیین هایی سنتی از جمله اسب سواری عروس، تلاش کردند تا آنان غربت دوری از خانواده را حس نکرده و طلیعه زندگی خود را با شادی جشن بگیرند.

وی گفت: این زوج مسلمان چینی که مقیم مشهد مقدس هستند، نام های خود را نیز به 'صالح' و 'سلیمه' تغییر داده و در قصد دارند با تقویت اعتقادات دینی خود، پس از پایان تحصیلات و بازگشت به کشورشان، به تبلیغ شریعت انسان ساز اسلام در بین هموطنان خود بپردازند.

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، روستای قلعه خان با دو هزار و 500 نفر جمعیت در فاصله 18 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان قرار دارد. 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین