کد خبر: ۲۹۰۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

طالبان زندگینامه ملا عمر را منتشر كرد

طالبان همزمان با نوزدهمین سالگرد رياست ملا عمر، زندگینامه او را در سایت رسمی خود منتشر كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ملا عمر سركرده گروه طالبان و از جمله پایه‌گذاران این گروه تروریستی است. درحالیكه حدس و گمان هایی درمورد كشته شدن ملا عمر مطرح بود، طالبان همزمان با نوزدهمین سالگرد رياست او، زندگینامه مفصلی از ملا عمر را منتشر كرد.

ملا عمر از سال 2001 و زمانی كه نیروهای نظامی آمریكا به خاك افغانستان تجاوز كردند، هرگز دیده نشد و شایعاتی مبنی بر كشته شدن او وجود داشت. طالبان در شرح زندگینامه ملا عمر هیچ اشاره ای به كشته شدن او نكرد و برنامه های روزانه و طرح برنامه هاي نظامی او را همانند گذشته بیان كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ در این زندگینامه مواردي از مبارزات نظامی ملا عمر در مدت رهبری طالبان اشاره شده و آمده است: او گزینه استفاده از سلاح را به هر راهكار دیگری ترجیح می‌دهد و با جدیت، مقابل هر نوع تهاجم كفر‌آمیز خارجی ایستادگی می‌كند.

نكات جالب و قابل تاملی در زندگینامه ملا عمر ذكر شده است. برخی از این اطلاعات كوچك اما مهم عبارتند از:

-ملا عمر از سال 2001 در ملاء‌عام ظاهر نشده است.

-وزارت امور خارجه آمریكا 10 میلیون دلار جایزه برای سر ملا عمر تعیین كرده است اما اطلاع اندكی از او داشته و فقط می‌داند او مردی قد بلند با زخمی عمیق در چشم راست است.

-انتشار شرح كامل زندگینامه ملا عمر بوسيله طالبان برای همه كارشناسان امری غیر‌قابل پیش بینی بود زیرا در آن، اطلاعات كاملی از وی و زندگی خانواده‌گی‌اش مشاهده می‌شود.

-كارشناسان معتقدند علت انتشار زندگینامه ملا عمر بوسیله طالبان، بزرگ و قدرتمند جلوه دادن او مقابل داعش است.

-طالبان با انتشار زندگینامه ملا عمر قصد دارد زنده بودن او را ثابت كند و بگوید او هنوز سركرده طالبان است و در آینده هم عملیات نظامی دیگری انجام خواهد داد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
زندگی سراسر جنایت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین