کد خبر: ۲۹۰۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

زاینده‌رود بار دیگر جاری شد

زاینده رود از نیمه شب یکشنبه با هدف تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی شرق اصفهان باردیگرجاری شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بخشی از ذخیره سد زاینده رود برای سومین بار از آبان سال گذشته تاکنون به منظور تامین آب کشت پاییزه مزارع کشاورزی شرق اصفهان بر روی بستر این رودخانه گشوده شده است.

مدیر عامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان جاری شدن دوباره زاینده رود را براساس تصمیم گرفته شده در جلسه یکشنبه شب کمیته پنج نفره عنوان کرد و گفت : بر پایه تصمیم این کمیته دبی زاینده رود به گونه ای تنظیم شده است تا 30 متر مکعب آب در ثانیه در محل سد آبشار به سمت زمین های کشاورزی شرق اصفهان جاری شود.

اسفندیار امینی در گفت و گو با ایرنا افزود : پیش بینی می شود آب زاینده رود 21 فروردین به مزارع شرق اصفهان برسد.

خشکسالی های ادواری در سال های اخیر سبب شده است تا رودخانه زاینده رود به عنوان بزرگترین جریان آبی منطقه میانی کشور به جریانی غیر دانم در محدوده پایین دست بدل شده و تالاب گاوخونی در منتهی الیه این حوضه آبی نیز خشک شود.

 به گزارش ایرنا، مسوولان امور آب و کشاورزی در استان اصفهان در قالب کمیته ای پنج نفره هر ساله بر اساس برآورد بارش های جوی و ذخیره آب در سد زاینده رود تصمیم به گشودن بخشی از آب این سد برای تامین آب مزارع زیر کشت محصولات کشاورزی می گیرند و بر این اساس از نیمه دوم سال 93 تابهار امسال در سه مرحله آب زاینده رود بر روی بستر خشک آن رها شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین