کد خبر: ۲۹۰۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

اعمال مجرمانه کرکس‌های سفید در شمال ایران/ 2 عضو باند دستگیر شدند

جانشین انتظامی گلستان از متلاشی شدن باند زمین‌خواری به نام "کرکس سفید" و کشف زمین‌خواری ۱۵ میلیارد ریالی توسط پلیس آگاهی استان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ علی‌اکبر جاویدان جانشین انتظامی استان گلستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح جرییات این خبر گفت: روزهای گذشته اخباری به پلیس آگاهی استان واصل شد مبنی بر خرید و فروش اراضی ملی و زمین‌هایی که صاحبان آن‌ها مدت‌ها است خارج از کشور حضور دارند و عده‌ای سودجو نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از اسناد جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا مرجوعه قضایی به اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی مبنی بر کلاهبرداری و فروش مال غیر با شکایت خانمی مطرح شد.

جانشین انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پس از وصول مرجوعه قضایی و اخذ اخبار و اطلاعات مختلف از منابع خبری گوناگون، تیمی ویژه از ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی، شناسایی و دستگیری فرد یا افراد مورد نظر را در دستور کار خود قرار دادند. 

سرهنگ جاویدان اضافه کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در ‌‌نهایت ماموران موفق شدند متهم مورد نظر را در حال فروش یکی دیگر از اراضی ملی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به یکی از شهروندان شهرستان گرگان شناسایی و دستگیر کنند. 

وی ادامه داد: پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی، وی در تحقیقات تکمیلی به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان کرد که این اقدامات را با همکاری دو تن از دوستانش که دارای بنگاه معاملات ملکی هستند انجام داده است. 

جانشین انتظامی گلستان اظهار کرد: متهم در اعترافاتش تاکید کرد که مدت‌ها پیش دچار مشکل مالی شده و دو تن از دوستانش که بنگاه معاملات ملکی دارند به وی پیشنهاد دادند تا با تنظیم اسناد صوری و جعلی اقدام به خرید و فروش زمین‌های ملی و زمین‌هایی که مالکان آن‌ها در خارج از کشور حضور دارند و یا صاحبان آن‌ها مدتی است که به املاک خود مراجعه نکردند، کنیم. 

سرهنگ جاویدان بیان کرد: پس از آنکه متهم مشخصات همدستانش را به پلیس اعلام کرد، با هماهنگی مرجع قضایی یکی از همدستان متهم شناسایی و دستگیر شد که این فرد نیز به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و بیان کرد که با همکاری چند تن دیگر اقدام به شناسایی زمین‌های مورد نظر و دیوارکشی و تنظیم اسناد و قولنامه‌های جعلی می‌کرده است. 

جانشین انتظامی گلستان با اشاره به اینکه این باند "کرکس سفید" نام داشته است خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تلاش برای دستگیری اعضای دیگر این باند و کشف دیگر زمین‌خواری‌ها توسط این باند نیز ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین