کد خبر: ۲۹۰۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

امتحانات دانش‌آموزان از اول خرداد آغاز می‌شود/ پایان امتحانات کنکوری‌ها ۱۰ خرداد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از برگزاری تمامی امتحانات دانش‌آموزان از اول خرداد ماه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «با توجه به جلوتر آمدن تاریخ برگزاری کنکور، آیا زمان امتحانات پایانی دانش‌آموزان تغییر خواهد کرد؟»، اظهار داشت: خیر، تمام امتحانات دانش‌آموزان از اول خردادماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس تا پایان اردیبهشت ماه، کلاس‌های مدارس دایر است و از اول خرداد ماه امتحانات دانش‌آموزان آغاز می‌شود، حال ممکن است در این بین برخی استان‌ها امتحانات داخلی خود را چند روز زودتر برگزار کنند.

عمادی با بیان اینکه امتحانات مدارس تابعی از کنکور نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تا پایان اردیبهشت ماه، زمان برگزاری کلاس‌های درس و اول خرداد ماه زمان آغاز امتحانات دانش‌آموزان است.

وی گفت: مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور از مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص جلو آمدن زمان برگزاری کنکور نظر خواستند که با این موضوع به جهت تداخل با برگزاری امتحانات مدارس مخالفت کردیم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در دوره پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند و امسال کنکوری هستند، آخرین امتحان نهایی مدرسه آنها در تاریخ 10 خرداد ماه خواهد بود تا بتوانند در کنکور شرکت داشته باشند.

عمادی در خصوص حق‌الزحمه معوق برگزاری امتحانات، عنوان کرد: با توجه به اینکه حوزه اعتبارات و مالی مربوط به معاونت پشتیبانی وزارتخانه است، اطلاع دقیقی در این خصوص ندارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین