کد خبر: ۲۹۰۷۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

چهارمین پیروزی تاریخی رئال از سال 1960

رئال مادرید با پیروزی 9 بر یک خود مقابل گرانادا به چهارمین پیروزی بزرگ تاریخ خود دست یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
رئال مادرید روز گذشته (یکشنبه) موفق شد در هفته بیست و نهم لیگا اسپانیا در سانتیاگو برنابئو با نتیجه 9 بر یک از سد گرانادا بگذرد. این، چهارمین پیروزی بزرگ تاریخ باشگاه رئال مادرید بود.

سنگین‌ترین شکستی که رئال مادرید به تیم دیگری تحمیل کرده، به فوریه 1960 بازمی‌گردد که در آن رئالی‌ها توانستند با نتیجه یازده بر دو الچه را مغلوب کنند. درست همانند کریستیانو رونالدو، خوزه گارسیا کاسترو معروف به پپیو، موفق به زدن پنج گل شد. فرانس پوشکاش نیز در آن دیدار هت تریک کرد.

یک سال قبل از آن، تیم لاس پالماس بود که سانتیاگو برنابئو را با شکست 10 بر یک ترک کرد. آلفردو دی استفانو و فرانس پوشکاش در آن مسابقه هر کدام هت تریک کردند تا آن مسابقه در ژانویه 1959 نیز وارد کتاب تاریخ باشگاه رئال مادرید شود.

سومین پیروزی تاریخی و پرگل رئال در اروپا رقم خورد. بولدکلوبن دانمارک در یک هشتم نهایی جام قهرمانان اروپای سال 1913 حریف رئال مادرید بود. آنها در خانه با نتیجه سه بر صفر به مادریدی‌ها باختند و در دیدار برگشت هم 9 بر صفر نتیجه را واگذار کردند. دی استفانو هت تریک کرد، پوشکاش، لوییس دل‌سول و پاکو جنتو نیز هر کدام دو گل به ثمر رساندند.

البته رئال مادرید سه بار پیش از پیروزی 9 بر یک مقابل گرانادا موفق شده بود این نتیجه را به ثبت برساند. کاستیون در سال 1941، رئال سوسیداد در سال 1967 و سواروفسکی اتریش در جام قهرمانان اروپا، قربانیان رئال مادرید بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر، چنین شکستی تاکنون در تاریخ باشگاه گرانادا ثبت نشده بود. این تیم تا پیش از رویارویی با رئال مادرید، هرگز در تاریخ خود در لیگ دسته نخست فوتبال اسپانیا 6 گل دریافت نکرده بود و هیچ‌گاه دیداری را با دریافت هشت گل به پایان نرسانده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین