کد خبر: ۲۹۰۸۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

حملات عربستان به یمن تاکنون بیش از دو هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است

پایگاه خبری اخبار الساعه امارات روز سه شنبه با ارایه آماری به نقل از سازمان 'بیت الحریه یمن' نوشت: حملات هوایی عربستان و کشورهای همپیمان ریاض به یمن موسوم به عملیات 'طوفان قاطعیت' تاکنون بیش از دو هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است.
آفتاب‌‌نیوز : این پایگاه خبری افزود: این حملات که به انهدام تاسیسات زیر بنایی و خدماتی یمن انجامیده، فاجعه ای انسانی را نیز به دنبال داشته و تاکنون 857 غیرنظامی از جمله 160 کودک را به کشتن داده است

تعداد زیادی از کشته شدگان حملات هوایی عربستان به یمن نیز زنان و سالمندان هستند.

سازمان بیت الحریه (خانه آزادی) یمن در گزارش خود افزود: در حملات هوایی و دریایی عربستان و کشورهای همپیمان به یمن، همچنین هزار و 214 نفر از جمله 208 کودک و 186 زن مجروح شده اند.

این گزارش افزود: در حملات هوایی عربستان به یمن همچنین 111 مجتمع مسکونی شامل 936 واحد منهدم شده است. در این حملات به 17 واحد مسکونی در حالی که غیرنظامیان در آن اسکان داشتند، حمله شده که تمامی آنها کشته شده اند .

بیت الحریه اضافه کرد: بین 10 تا 15 هزار خانوار یمنی نیز در اثر حملات مکرر هواپیماهای سعودی مجبور به ترک خانه های خود شده اند و بیش از 80 مورد از تاسیسات زیربنایی و خدماتی این کشور نیز ویران شده است.

عربستان با همراهی 9 کشور عرب منطقه خلیج فارس از 13 روز پیش تاکنون حملاتی را از هوا و دریا علیه مردم یمن به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، آغاز کرده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین