کد خبر: ۲۹۰۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

ظریف: فکت شیت ایرانی منتشر می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که طبق گفته وزیر امور خارجه قرار است فکت شیت ایرانی در پاسخ به دروغ‌ پردازی‌های آمریکا در مورد بیانیه لوزان صادر شود.
آفتاب‌‌نیوز : سیدحسین نقوی در توضیح جلسه غیرعلنی امروز مجلس با حضور ظریف و صالحی، گفت: با توجه به اهمیت موضوع مذاکرات هسته‌ای، بیانیه لوزان و توافقی که در پیش است و بناست که این بیانیه در چارچوب توافقی انجام شود نمایندگان سوالات، ابهامات و نگرانی‌هایی داشتند؛ به همین دلیل مجلس دو ساعت وقت خود را به برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور ظریف و دکتر صالحی اختصاص داد.

به گزارش ایسنا، وی گفت که در این جلسه نگرانی‌ها و سوالات نمایندگان نسبت به نقشه راه آینده مطرح شد و آقای ظریف و صالحی به این سوالات و ابهامات پاسخ دادند.

سخنگوی سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس به توضیحات صالحی اشاره و اظهار کرد: آقای صالحی اطلاعات بسیار خوبی درباره مسأله فنی مذاکره ارائه کردند و توضیح دادند که در روند مذاکرات در حوزه فنی چه دستاوردهایی به دست آمده، ایشان ضمن بیان این دستاوردها به سوالات و ابهامات نیز پاسخ دادند.

نقوی حسینی افزود: طبق گفته آقای صالحی از مهمترین دستاوردهای به دست آمده در حوزه فنی در مذاکرات لوزان حفظ امکان تحقیق و توسعه کشور در موضوع هسته‌ای است که این از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وی در ادامه به توضیحات وزیر امور خارجه و اشاره کرد: آقای ظریف توضیحات مفصلی پیرامون روند مذاکرات و بیانیه صادر شده و همچنین فکت شیت صادر شده از طرف آمریکایی‌ها مطرح کردند؛ ایشان همچنین کاملا در مورد ابهامات به سوالات توضیح دادند.

سخنگوی سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس گفت: آقای ظریف در این توضیحات اعلام کردند که ما هنوز توافق را ننوشته‌ایم و بناست سه کشور ابتدا در این رابطه به توافق برسند. ما هنوز توافق را ننوشته‌ایم. در این مسیر انتقادات، سوالات و ابهامات را باید شنید و به آن پرداخت و باید با وحدت، همدلی و یکپارچگی به همه اشکالات پرداخت و بتوان در توافقی که در آینده نگارش می‌شود حداکثر امتیازات را به دست آورده و سوال و ابهامی به جا نگذاشت و تا جایی که ممکن است از حقوق هسته‌ای دفاع می‌کنیم.

وی افزود: آقای ظریف گفت که نمی‌خواستیم فکت شیت ارائه کنیم اما با دروغ‌ پردازی‌های آمریکایی‌ها بناست که فکت شیت خودمان را در آینده نزدیک ارائه کرده تا از دروغ پردازی‌های آنها نیز کاسته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین