کد خبر: ۲۹۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

ترمز بورس کشیده شد

بورس تهران که در نخستین روزهای هفته جاری رکوردهای عجیبی را ثبت کرد و با افزایش بیش از 4000 هزار واحدی مواجه شد، امروز به فاز استراحت رفت و با کاهش قیمت و تقاضا همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز : بورس تهران بعد از یک شروع طوفانی در ابتدای هفته در کنار رشد بی سابقه ی تقاضا و افزایش قیمت ها، امروز به فاز استراحت رفت و با افت قیمت مواجه شد.

به این ترتیب روند هیجانی بورس بعد از بیانیه لوزان اندکی فروکش کرد و با عرضه های سنگین حقوقی ها و همچنین عرضه های اولیه جدید در بورس و فرابورس روند دیگری به خود گرفت به طوری که در معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه 684 واحد افت کرد و در کانال 70 هزار و 159 واحد ماندگار شد.

در بازار امروز نیز از صف های خرید سنگین شرکتهای بانکی و خودرویی خبری نبود و قیمت اکثر شرکتهای بورسی کاهش یافت؛ به طوری که نماد اکثر شرکتها منفی شده و شرکتهای ارتباطات سیار،تاپیکو، غدیر،نفت و گاز پارسیان،ملی مس،مخابرات،فولاد مبارکه،چادرملو، هلدینگ خلیج فارس،ایران خودرو، بانک پاسارگاد و سایپا بیشترین تاثیر منفی را در افت بورس گذاشتند.در مقابل شرکتهای بانک تجارت،کشتیرانی، بانک ملت و پالایشگاه بندرعباس از شرکتهای مثبتی بودند که مانع از افت بیشتر بورس شدند.

امروز همچنین میل خرید سرمایه گذاران برای خرید شرکتها تغییر کرد و توجه آنها به سهم هایی مانند پالایشگاه اصفهان، کشتیرانی و بانک کارآفرین جلب شد به طوری که این شرکتها بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند؛ در این میان شرکتهای آهنگری تراکتورسازی ایران، سیمان درود و پتروشیمی فناروان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار امروز اولین عرضه اولیه سال 1394 صورت گرفت و 10 درصد از سهام سیمان خوزستان برای اولین بار در بورس عرضه شد که این عرضه با استقبال سهامداران مواجه شد و به قیمت 445 تومان به فروش رفت.قرار است در روز آینده نیز سهام فولاد هرمزگان نیز در فرابورس عرضه شود.

به گزارش ایسنا، در مجموع در بازار روز سه شنبه علی رغم افت قیمت ها، ارزش و حجم معاملات افزایش یافت که نشان از رشد داد و ستد در بورس تهران دارد به طوری که در مجموع بیش از یک میلیارد و 441 میلیون سهم به ارزش 268 میلیارد تومان معامله شد و ارزش بازار سرمایه به 313 هزار میلیارد تومان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین