کد خبر: ۲۹۱۰۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹

آمادگی روسیه برای همکاری نظامی با ایران بعد از لغو تحریم‌ها

رییس اداره همکاری های بین المللی سازمان فناوریهای روسیه اعلام کرد: روسیه برای ادامه همکاری های فنی -نظامی با ایران پس از لغو تحریم ها در مورد این کشور آمادگی دارد.
آفتاب‌‌نیوز : ویکتور کلادوف روز سه شنبه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: لغو تحریم تسلیحاتی در مورد ایران به روسیه امکان ادامه همکاری در عرصه فنی -نظامی و تحویل تسلیحات پیشرفته به این کشور را می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایران شریک سنتی روسیه در عرصه فنی -نظامی است. بدون شک در صورت لغو تحریم تسلیحاتی به ادامه همکاری ها با این کشور با تحویل سلاح های پیشرفته و تعمیر تسلیحات روسی این کشور می پردازیم.

مقام روس گفت: از دوره شوروی سابق انواع تسلیحات به ایران تحویل شد که از آن جمله زیردریایی های دیزلی از نوع وارشاویانکا و تانک های تی-72 است و این تسلیحات به تعمیر و نوسازی نیاز دارند.

رییس اداره همکاری های بین المللی سازمان فناوریهای روسیه در مورد امکان تحویل تسلیحات اس-300 به ایران با بیان این که روسیه از نظر تسلیحات پدافند هوایی غنی است، اظهار داشت: می توانیم بار دیگر به بررسی اجرای قرارداد اولیه اس-300 بپردازیم یا مجموعه های پدافند هوایی دیگر پیشنهاد کنیم.

به گزارش روسیا سگودنیا، آلکساندر فومین رییس سازمان فدرال همکاری های فنی-نظامی روسیه به تازگی گفته بود که روسیه علاقمند به لغو تحریم ها در مورد ایران است و برای توسعه همکاری ها با این کشور در عرصه های مختلف آمادگی دارد.

این منبع روسی به نقل از یک گزارش مرکز (روسی) تجارت تسلیحاتی جهانی نوشت: در صورت لغو تحریم های ایران، نیاز این کشور به تسلیحان از 11 تا 13 میلیارد دلار ارزیابی می شود.

به گزارش ایرنا، روسیه در سال 2007 میلادی قراردادی را در زمینه فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس-300 به ارزش حدود 800 میلیون دلار با ایران امضا کرد، اما دمیتری مدودیف رییس جمهور وقت روسیه تابستان 2010 به دنبال قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت سازمان ملل با امضای دستوری از تحویل این سامانه به کشورمان جلوگیری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
مستانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
1
یاد امام به خیر؛ آمریکا از شوروری بدتر، شوروی از آمریکا بدتر
اینا هنوز تو قضیه S300 حسابشونو صاف نکردن امیدوارم دستگاه دیپلماسی کشور مسائلی اینچنینی رو فراموش نکنه
arya1
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
اینم یک جور سنگ اندازی در اجرای این توافق هست،بالاخره- روسیه هراسیی -که در غرب وجود دارد،افکار را بر این باور می دارد که حضور بعضی تحریم ها لازم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
نا مردها
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین