کد خبر: ۲۹۱۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵

گزارش وال استریت ژورنال از سیل سرمایه گذاری خارجی به ایران با نهایی شدن توافق هسته ای

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی تحلیلی درباره آثار به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای نوشت: نهایی شدن توافق هسته ای، سیل ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران را به همراه خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به تحلیل افق های پیش روی بازار اقتصاد ایران بعد از نهایی شدن توافق هسته ای پرداخت و نوشت: ایران چهارمین ذخایر اثبات شده نفت و دومین ذخایر غنی گاز جهان را دارد که با نهایی شدن توافق و لغو شدن تحریم ها، بازگشت فوق العاده شرکت های بزرگ خارجی، ابتدا با شرکت های نفتی کلید خواهد خورد.

به اعتقاد صاحب نظران، ایران با جمعیتی بیش از 80 میلیون نفر و بهره مندی از منابع غنی طبیعی، مکانی دل فریب برای سرمایه گذاری است.

در این ارتباط «علی برهانی» بنیانگذار شرکت مشاوره ای «اینکابیما» (Incubeemea) در دبی معتقد است: «در یک جهان پس از تحریم و اقتصادی چند وجهی فراتر از هیدروکربن ها و نفت و گاز، ایران می تواند مهیج ترین بازار مرزی باشد.»

به اعتقاد حقوقدانان، در فرآیند هجوم بازگشت شرکت های غربی به ایران، شرکت های اروپایی از آمریکایی ها سبقت خواهند گرفت.

برهانی خاطرنشان کرد: «ایران حتی در دوران تحریم ها، در سال 2012 مبلغ 77 میلیارد دلار روی صنایع غذایی، 22 میلیارد دلار روی صنعت پوشاک و 5.18 میلیارد دلار در بخش توسعه گردشگری سرمایه گذاری کرد.

این رسانه در عین حال نوشت: با وجود تحریم ایران، شماری از شرکت های خارجی در صنایع مختلفی در ایران فعالیت می کنند و بسیاری هم در این زمینه موفق بودند.

با وجود تحریم های آمریکا، شرکت های آن کشور باب ورودشان به ایران و گریز از این محدودیت ها را گشوده اند.

براساس گزارش این نشریه، ایران از نظر حقوقی مقدمات کار را برای استقبال از سرمایه گذاری مستقیم خارجی تدارک دیده است؛ خارجی ها مجازند مالک 100 درصد سرمایه گذاری شان باشند ضمن آنکه در ایران قوانینی برای حمایت از آنها در نظر گرفته شده است.

به گفته «آلبرت مومجیان» بنیانگذار و رییس اجرایی شرکت «سوکوترا کپیتال» (SOKOTRA Capital Ltd) در دوبی، میهمان نوازی ایرانیان، جاذبه های گردشگری، پشتیبانی؛ غذا و معادن ایران برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین