کد خبر: ۲۹۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

دادگاه سعید مرتضوی غیرعلنی شد

محاکمه سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران و مدیرعامل سابق سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرعلنی در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : پرونده مرتضوی که قرار است پنجم اردیبهشت ‌بابت آن محاکمه شود، شامل 3 قسمت است که بخش نخست آن در ارتباط با رأی نقض شده از سوی دیوان عالی کشور در پرونده کهریزک و ارجاع آن به شعبه هم عرض برای رسیدگی مجدد است. در پرونده کهریزک، شعبه دیوان عالی کشور انفصال دائم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی در خصوص مرتضوی تایید کرد اما نسبت به جریمه نقدی صادر شده ایراد گرفت.

بخش دوم این پرونده نیز در ارتباط با شکایت اولیا دم مرحوم روح الامینی (یکی از کشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) به اتهام معاونت در قتل است. بخش سوم نیز موضوع عدم اجرای رأی دیوان عدالت اداری و دریافت مبالغی در پرونده تخلفات سازمان تأمین اجتماعی است که از 24 دی ‌عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران از ارجاع بخشی از پرونده تأمین اجتماعی با صدور کیفرخواست به دادگاه خبر داد.

شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران طی روزهای گذشته با ارسال اخطاریه به طرفین پرونده از جمله نماینده سازمان تأمین اجتماعی و مرتضوی، آن‌ها را برای حضور در جلسه دادگاه فراخوانده است.

به گزارش تسنیم، طبق تصمیم دادگاه، جلسه رسیدگی به این پرونده مرتضوی به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین