کد خبر: ۲۹۱۰۳۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

بالاغیرتا به تیم ظریف هم می شود گفت تیم؟!

آفتاب‌‌نیوز : محمد مهاجری در خبرآنلاین نوشت: این چند کلمه را می نویسم تا فراموش نشود دوسال پیش کجا بودیم.

در دوره حاکمیت تیم قبلی مذاکره کننده هسته ای، اتفاقاتی می افتاد که نقلش برای ماندن در تاریخ خوب است. دوستان رسانه ای به یاد دارند که هر از گاهی جلساتی کاریکاتوری با حضور دست اندرکاران مذاکره هسته ای برگزار می شد. معمولا یکی دونفر سخنران جلسه بودند که جذابیت حرفهایشان را می شد از خمیازه ها و چرت زدن های حاضران فهمید. بعضی هم به خاطر فرار از کسالت ، مرتبا استکانهای چای را از فلاسکهای روی میزها پر می کردند و سرمی کشیدند. اگر احیانا سوالی هم مطرح می شد با جوابهای کلیشه ای،کشدار و بی سروتهی مواجه می شد که سوال کننده را پشیمان می کرد.

این حوصله سررفتن ها مخصوص همکاران رسانه ای نبود. حتی برگزارکنندگان جلسه هم از شدت کلافگی متوالیا از سالن جلسه بیرون می رفتند ،قدم می زدند،تمدد اعصاب می کردند و ...
سخنرانها هم بعضا مانند استادهای عصاقورت داده ای که سرکلاس ، حرفهای از قبل حفط کرده ای را تکرار می کردند،حوصله همه را سر می بردند. حاضران نیز هر جلسه به طمع کسب اطلاعاتی جدید از مذاکرات می آمدند اما دست خالی برمی گشتند. تنها حسن آن جلسات ،تازه شدن دیدار همکاران رسانه ای بود و بس.

دست آخر هم 2-3 صفخه کاغذ "آ-چهار"  با قید"محرمانه بودن"در بین حضار توزیع می شد که فقط همین محتویات را منتشر کنید و لاغیر. خنده دار بود که حتی در آن جلسات در باره قطعنامه های مکرری که علیه ایران صادر می شد ، یک کلمه حرف نمی زدند. لابد صداوسیما هم موظف بود نگذارد کسی از متن آن قطعنامه ها با خبر شود . البته مردم از جای دیگری می فهمیدند که قطعنامه صادر شده. می دانید کجا؟ آنجا که رئیس دولت می گفت:"آن قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه دانتان پاره شود"

نتیجه آن جلسات معلوم بود که در رسانه ها چه بازتابی داشت. انتشار مطالب نخواندنی و تکراری و بیمزه که دراکثراوقات بدون تفسیر و تحلیل منتشر می شد تا کسی را دلواپس! نکند.

تیمهای خبرنگاری هم که همراه مذاکره کننده ها می رفتند، سرنوشت جالبی داشتند. به این ترتیب که یکی دونفر از اعضای تیم مذاکره در جلسه ای دورهمی ، متن خبری را که باید منتشر ی شد می نوشتند و عینا به دست خبرنگاران می رسید . حداکثر اینکه خبرنگاران ویرایشی جزئی می کردند و گرنه محتواها، فرمایشی بود.

با این توضیح روشن است که چرا افکار عمومی هیچ خبری از اتفاقات سیاسی نداشت و فقط یکی دوتا عکس و فیلم از خانم اشتون و دکتر سعیدجلیلی منتشر می شد که تصنعی می خندیدند .
اینها را نوشتم تا فرق آن روزها را با این روزها که همه از همه چیز خبر دارند روشن کنم.بالاغیرتا اگر تیم قبلی مذاکره، تیم بود،به تیم ظریف هم می شود گفت تیم؟!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
2
44
احسنت
تونل زمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
1
21
یادم هست در زمان دکتر جلیلی طی هر دوره مذاکره ایشون یک بسته پیشنهادی تقدیم 5+1 می کردند.
و در بسته های پیشنهادی نیز بجای موضوع هسته ای مسائل ایدئولوژی و دعوت به اسلام و بازگشت به سوی خداوند را ارائه می دادند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
بنده خدا میدونی استراتژی اون موقع چی بود؟
سرکار گذاشتن 5+1 و پیشرفتی که امروز به خاطر اون ظریف و تیمش میتونند پز بدند
تونل زمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
نتیجه سرکار رفتن 5+1 :
صدور چندین قطعنامه فصل هفتم و تحریم
آقای استراتژی !!!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
6
3
جوگیر نشو
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
2
20
اگر كسي خواب باشه ميشه بيدارش كرد ولي امان از زماني كه كسي خودش رو به خواب زده باشه !هموطن عزيزي كه نوشتي جو گير نشو از خواب بيدار شو وببين كه در هشت سال دولت فخيمه احمدي نژاد چه به سر مملكت اومد كه ما حداقل 20 سال عقب افتاديم و نتيجه مديريتش و فرمايشاتش تا سالها همراه ما و بچه هامونه هرچند كه شما همه تون مي دونيد ولي به خاطر منافعتون همه چيز رو مي خواين به دين وامام زمان ونابودي بشريت وگمراهي وشهادت وبالاخره هر چيزي كه پول توش باشه ربط بديد تا قدرت وپول رفاه واسايش تو دستاتون باشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
13
1
عزیزان اینکه امروز آمریکایی ها و گروه موسوم به 5+1 با ما پای میز مذاکره اومدن و دیگه گزینه نظامی رو به زیر میز منتقل کردن فقط و فقط حاصل تلاش 8 ساله دولت احمدی نژاده که با تلاش و شجاعت به سطح بالایی از از این تکنولوژی دست پیدا کرد و ابرقدرتها دیدند که اگر تا چند ماه دیگه به یک توافق جامع با ایران نرسند ایران به بالاترین درجه ممکن در این تکنولوژی دست پیدا خواهد کرد پس لطفا هیاهوی بی پایه و اساس نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
از دیگر نتایج زحمات آقای احمدی نژاداین است که با چندین قطعنامه فصل هفتم تحریم شدیم وبه خاطر رفع خطر جنگ مجبور شدیم پای میز مذاکره بشینیم وامتیاز بدهیم تا شاید تحریم ها را بردارند.
کارنشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
ناشناس محترم شماها که معتقدین نه امتیاز دادیم نه مجبوری پای مذاکره ایم
دم خروس باور کنیم یا قسم حضرت عباس را
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
0
چه این دولت چه آن دولتها فرق نمیکنه همه معتقد به همین نظام هستن، همینقدر مشخصه که اینقدر مسئولین کارنابلد بر کار اومدن و خراب کردن و رفتن که کار به بیخ رسید یا باید اینقدر قهرآلود باقی میموندیم که تمام کشورها علیه ما میشدن و در نهایت جنگ جهانی سوم اتفاق می افتاد و یا با یک سیاست آشتی جویانه کمی کوتاه میامدیم و دست دوستی با دنیا دراز میکردیم تا حداقل کشور را از فلاکت و جنگی دیگر آزاد و رها کنیم.
ما مردم آشتی و رفاه نیاز داریم!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین