کد خبر: ۲۹۱۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
توحیدی:

چه کسی می‌تواند مدیرعامل خانه سینما باشد؟

فرهاد توحیدی معتقد است مدیرعامل خانه سینما باید فردی چند وجهی باشد و از توانایی‌های گوناگونی برخوردار باشد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس و سخنگوی هیأت مدیره پیشین خانه سینما در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب مدیرعامل جدید این تشکل صنفی گفت: آقای عسگرپور تا روز 27 فروردین‌ماه قانونا مدیرعامل خانه سینماست و امیدواریم هیأت مدیره جدید، تا این تاریخ به گزینه مناسبی برای جایگزینی ایشان برسند.

او درباره این موضوع که گفته می‌شود محمدمهدی عسگرپور به دلیل حضور مستمرش در دو دوره به عنوان مدیرعامل خانه سینما دیگر نمی‌تواند این مسوولیت را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: تفسیر بنده این است به دلیل تغییر اساسنامه خانه سینما و از آنجا که این اساسنامه به تازگی به تصویب رسیده، عطف به ماسبق نمی‌شود و این امکان هست که آقای عسگرپور بتواند یک دوره دیگر مدیرعامل خانه سینما باشد، اما تا جایی که می‌دانم ایشان خود تمایلی برای این ادامه کارشان در این مسئولیت ندارند.

توحیدی در پاسخ به این پرسش که گزینه مطلوب برای مدیرعاملی خانه سینما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، توضیح داد: کسی که برای این مسوولیت انتخاب می‌شود باید فردی چند وجهی باشد یعنی هم توان تعامل با دستگاه‌های دولتی را داشته باشد و بتواند اعتماد بخش دولتی را جذب کند و همزمان توانایی جلب اعتماد اعضای خانه سینما و آحاد صنفی را داشته باشد و به همان اندازه هم باید از توان جذب سرمایه و امکانات خارج از حوزه دولت برخوردار باشد. بویژه اینکه همیشه خانه سینما در این زمینه دچار ضعف بوده است.

این فیلمنامه‌نویس ادامه داد: توان جذب سرمایه‌های غیردولتی از سوی مدیرعامل خانه سینما یک امر حیاتی است و مدیرعامل جدید باید بتواند در این زمینه موثر عمل کند. ضمن اینکه باید به مسائل صنفی آگاهی و اشراف داشته باشد که در این رابطه، داشتن سابقه کار صنفی می‌تواند کمک رسان باشد.

رئیس هیأت مدیره پیشین خانه سینما همچنین تأکید کرد: مدیرعامل باید از وجاهت و خوش‌نامی برخوردار باشد. شاید هیأت مدیره به گزینه‌ای برسد که سینماگر نباشد، اما شناخت کافی از کار سینمایی داشته باشد به هر حال امیدوارم دوستان به یک گزینه مناسب با این ویژگی‌ها دست پیدا کنند. البته تا جایی که با خبرم دوستان هیأت مدیره جدید شب و روز در حال کار و رایزنی با گزینه‌های مورد نظرشان هستند و امیدواریم در موعد مقرر به نتیجه برسند.

فرهاد توحیدی در بخش دیگری از این گفتگو درباره فعالیتهایش در حیطه فیلمنامه‌نویسی توضیح داد: این روزها مشغول کار بر دو فیلمنامه سینمایی هستم که با کارگردانی کمال تبریزی و همایون اسعدیان ساخته خواهند شد.

این فیلمنامه نویس خاطرنشان کرد: این روزها مشغول کار کردن بر فیلمنامه‌ای کمدی با نام «کیسه رو بده خلاص شو» هستم که یک کمدی اجتماعی است و با کارگردانی آقای کمال تبریزی ساخته خواهد شد، البته ممکن است نام این فیلمنامه تغییر کند.

او درباره درباره وضعیت ارایه این فیلمنامه برای دریافت پروانه ساخت یادآور شد: ما قبلا یک بار برای این فیلمنامه پروانه ساخت گرفتیم، اما مدت زمانش سپری شد و حالا باید دوباره آن را تمدید کنیم که امیدواریم دوباره این اتفاق بیفتد.

توحیدی درباره دیگر فیلمنامه‌اش با نام «دیدار در شرمیتوا» توضیح داد: این فیلمنامه درباره اشغال خانه لانه جاسوسی است که آن را آقای همایون اسعدیان می‌سازد.

وی اضافه کرد: برای ساخت این فیلمنامه موافقت اصولی گرفته‌ایم و از آنجا که تقریبا همه این فیلم در مسکو ساخته خواهد شد، نیازمند مقدماتی است که در حال انجام آن هستیم و امیدوارم با پایان این مقدمات، زودتر وارد مراحل ساخت فیلم بشویم.

این فیلمنامه نویس درباره تفاوت فیلمنامه‌هایی که در دست نگارش دارد‌، توضیح داد: همیشه طرفدار تنوع هستم و فکر می‌کنم کسی که حرفه‌ای است، باید بتواند در تمام ژانرها کار کند و این چنین است که هرگز دوست ندارم خود را در یک ژانر حبس کنم. به همان اندازه که کار کودک دوست دارم‌، به ژانر کمدی هم علاقه‌مندم، همچنان که دیوانه سیاست هم هستم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین