کد خبر: ۲۹۱۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
صلاحی:

تلاش تیم هسته‌ای ایران شایسته تقدیر است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش تیم هسته‌ای ایران و رسیدن به چنین بیانیه‌ای در این آشفته‌بازار خاورمیانه جای تقدیر دارد و باید همتی برای گذر از این مرحله و عملیاتی شدن آن‌چه در بیانیه گفته شده اعمال شود.
آفتاب‌‌نیوز : عباس صلاحی درگفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طولانی شدن مدت مذاکرات گفت: با توجه به شرایط کنونی منطقه و جهان، تحریم‌ها و فضای پرآشوب خاورمیانه، بیانیه لوزان حاصلی کاملا قابل قبول است.

وی با سخت دانستن به اجماع رسیدن هفت کشور در بحث هسته‌ای اظهار کرد: این‌که ایران و شش کشور مقابل یکدیگر به توافقی برسند که رضایتمندی همه طرف‌ها را به دنبال داشته باشد کاری دشوار است و قطعا دستاورد حاصله نتیجه تلاش تیم مذاکره‌کننده است که در نهایت مطالبات این شش کشور را پوشش داده است.

وی مهمترین بحث در این بیانیه را عملیاتی شدن آن عنوان کرد و افزود: اگرچه بیاینه فعلی با ایده‌آل‌های ما تا حدودی فاصله دارد اما، به هرحال قابل قبول است و باید تمام توجه خود را مصروف به عملیاتی شدن آن کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تلاش تیم هسته‌ای ایران و رسیدن به چنین توافقی در این آشفته‌بازار خاورمیانه جای تقدیر دارد و باید همتی برای گذر از این مرحله و عملیاتی شدن آن‌چه در بیانیه گفته شده اعمال شود.

وی رسیدن به توافق را عاملی برای توسعه و رشد اقتصادی کشور عنوان و اظهار کرد: نیاز هر کشور، اقتصادی باز و پویا و برخورداری از تجارت آزاد است. این توافق قطعا توسعه روابط بین‌الملل را برای ایران به دنبال خواهد داشت. زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در کشور فراهم است اما، استفاده از زیرساخت‌ها نیازمند تکنولوژی است. در عین حال می‌توان با ارتباط و تعامل با کشورهای دیگر، توسعه اقتصادی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

وی توافق هسته‌ای را ناشی از حمایت و همدلی ملت و دولت دانست و با اشاره به این‌که پشتیبانی از دولت که البته جزئی از مردم است قطعا منجر به بهبود شرایط خواهد شد، گفت: حمایت‌های مردم باعث می‌شود که دولت قدم‌های موثری در جهت توسعه کشور بردارد. حمایت ملی مهمترین فاکتور برای بهبود عملکرد دولت به شمار می‌رود و قطعا امسال به واسطه این پشتوانه ملی دولت موثرتر عمل می‌کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت با تشریح شرایط کنونی، توان و پتانسیل خود را برای تحقق مطالبات مردم تعیین کند و این چنین مردم نیز قطعا خواسته‌های همسو با شرایط را خواستار خواهند بود. دولت در این مدت تمام تلاش خود را برای خروج از بلاتکلیفی و ایجاد تحول در کشور به کار گرفته است و قطعا این توافق می‌تواند بهبود شرایط را به همراه داشته باشد.

وی افزود: توافق حاصل از مذاکرات در نهایت توسعه اقتصادی را در پی داشته و لغو تحریم‌ها، توسعه اشتغال، فعالیت مجدد واحدهای تولیدی تعطیل شده، سهولت در بازاریابی و در اختیار داشتن بازارهای جهانی را میسر خواهد کرد و در نهایت این شرایط وفاق بیشتری را در کشور رقم می‌زند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین