کد خبر: ۲۹۱۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

قتل خواهر و پدر به‌خاطر تماشای تلویزیون

عامل جنایت خیابان ایتالیا که پدر و خواهر خود را به قتل رسانده است، بعد از انکارهای اولیه سرانجام جرمش را پذیرفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش شرق، ساعت ١٩:٣٠ روز یکشنبه هفته جاری، کشف اجساد متعلق به دونفر از اعضای یک خانواده از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری فلسطین اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد اجساد متعلق به یک پدر و دختر است و مرد ٦٤ساله به نام «حسن» بر اثر اصابت ضربات چاقو به قفسه سینه و دختر ٢٨ساله به‌نام «آرین‌دخت» نیز بر اثر خفگی ناشی از انسداد مجاری تنفسی به قتل رسیده‌اند. این پرونده به دستور «احمدبیگی»- بازپرس شعبه هفتم دادسرای ویژه قتل تهران - در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

پسر ٢٤ساله خانواده به نام هوتن که در اظهارات اولیه‌اش عنوان کرده بود پس از ورود به خانه با صحنه جنایت روبه‌رو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده، در مرحله بعدی تحقیقات به کارآگاهان گفت: «شنبه در منزل یکی از دوستان و بستگان خود به نام اشکان بودم و حتی با هم به سینما رفتیم تا اینکه یکشنبه پس از دیدن مسابقه فوتبال، اشکان با ماشین مرا به منزل رساند. وقتی در خانه را باز کردم، با جسد پدرم روبه‌رو شدم که در داخل آشپزخانه افتاده بود بعد از آن جنازه خواهرم را پیدا کردم.»

کارآگاهان در ادامه از اشکان پرس‌وجو کردند که او ضمن تایید اظهارات هوتن گفت: «ظهر شنبه من و هوتن بین ساعت ١٥ تا ١٧ با یکدیگر بودیم و بعد از آن هوتن گفت به خانه خودش می‌رود. بعد از جداشدن از هوتن سراغ کارهای خودم رفتم و وقتی به خانه برگشتم با هوتن هماهنگ کردم که شب برای خوردن شام بیرون برویم. همان‌موقع به‌صورت کاملا تصادفی یکی از دوستان مشترک ما به نام پرهام با من تماس گرفت و خواست آن شب را همراه من و هوتن باشد. با ماشین به سمت خانه پرهام رفتم و بعد از سوارکردن او دنبال هوتن رفتیم و او در میدان فلسطین سوار ماشین شد. هوتن رفتاری عادی داشت و مثل همیشه می‌خندید. بعد از کمی دورزدن، ساعت ٢٣:٣٠ به سینما رفتیم و پس از پایان فیلم در ساعت ١:٣٠ بامداد هوتن به خانه ما آمد و شب را در آنجا ماند. فردای آن روز بعد از صرف ناهار و دیدن مسابقه فوتبال، به سمت منزل هوتن رفتیم و او مقابل خانه پیاده شد. کمتر از پنج‌دقیقه بعد، هوتن با من تماس گرفت و از من خواست به خانه‌اش بروم. زمانی‌که وارد ورودی خانه آنها شدم، هوتن در حالتی شوک‌زده گفت: «بابام.» با دیدن پدر هوتن که در آشپزخانه افتاده بود، از آپارتمان خارج شدم و به ١١٠ زنگ زدم.»

پرهام نیز پس از حضور در پلیس آگاهی، اظهارات اشکان را درخصوص رفتن به سینما تایید کرد. در شرایطی که هوتن مدعی بود زمان وقوع جنایت در خانه حضور نداشته، وجود آثار جراحت روی دستانش باعث شد کارآگاهان در این خصوص به تحقیق از وی بپردازند.

هوتن پس از اظهارنظرهای متناقض در نهایت عنوان کرد هنگام درگیری با خواهرش و زمانی که آرین‌دخت با چاقو به او حمله کرده، از ناحیه دو دست مجروح شده. وی توضیح داد: «ساعت ٢٠روز شنبه با آرین‌دخت درگیر شدم. خواهرم با چاقو به سمتم حمله‌ور شد و من برای دفاع از خودم چاقو را از او گرفتم. نیم‌ساعت بعد پدرم به منزل آمد و پس از آن، من از خانه بیرون رفتم و در میدان فلسطین، اشکان همراه پرهام به‌دنبالم آمد و آن شب دیگر به خانه برنگشتم.»

هوتن درباره علت این درگیری نیز گفت: «برای تماشای تلویزیون با خواهرم درگیر شدم و او را داخل اتاق حبس کردم اما خواهرم از اتاق خارج شد و با چاقوی آشپزخانه به سمتم حمله کرد که دستانم آسیب دید. این‌بار خواهرم را در اتاق خودم حبس و در اتاق را قفل کردم. با پدرم تماس گرفتم تا سریع به خانه بیاید و زمانی‌که پدرم وارد خانه شد، من بیرون رفتم.»

هوتن که خود را بی‌گناه معرفی می‌کرد، سرانجام در جریان تحقیقات تخصصی پلیس به قتل پدر و خواهرش اعتراف کرد. او درباره انگیزه‌اش و نحوه ارتکاب دو جنایت به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٨ روز شنبه به‌خاطر تماشای تلویزیون با خواهرم درگیر شدم و او را داخل اتاق حبس کردم اما او با چاقوی آشپزخانه از اتاق خارج و به سمتم حمله‌ور شد. چاقو را از آرین‌دخت گرفتم و او را مجددا داخل اتاق حبس و در اتاق را قفل کردم اما در حالی‌که بسیار عصبانی بودم، به اتاق رفتم و او را خفه کردم. قصد داشتم برای صحنه‌سازی خواهرم را حلق‌آویز کنم اما موفق به این کار نشدم. در همین زمان پدرم وارد شد و به آشپزخانه رفت. چراغ آشپزخانه هنوز خاموش بود و پدرم از قتل خواهرم اطلاع نداشت. از پشت‌سر به او حمله‌ور شدم و با همان چاقویی که از خواهرم گرفته بودم، به پدرم حمله کردم و چند ضربه به او زدم. پس از تعویض لباس‌ها از منزل خارج شدم. حدود ساعت ٢٠:٣٠ بود که اشکان و پرهام دنبالم آمدند و با هم به سینما رفتیم و تا فردای روز جنایت، تا پایان بازی فوتبال در خانه اشکان ماندم.»

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهم به ارتکاب هردو جنایت، قرار بازداشت موقت توسط مقام قضایی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین