کد خبر: ۲۹۱۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

آثار اقتصادی رفع تحریم ها در زندگی مردم محسوس خواهد بود

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، کشورمان در حال حاضر نیازمند مدیریت ویژه با همت مضاعف است، گفت: آثار اقتصادی رفع تحریم ها در سال های آتی در زندگی مردم محسوس خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : ابوذر ندیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، درخصوص دستاوردهای بیانیه اخیر تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با گروه 1+5 در سوییس، افزود: آثار احتمالی رفع تحریم ها به طور حتم نیازمند زمان است و در کوتاه مدت خود را نشان نخواهد داد.

وی بیان کرد: رفع تحریم های بین المللی برای کشوری چون ایران که حداقل از 140 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیرنفتی برخوردار است و در طول سال های گذشته با دنیا روابط اقتصادی متعددی داشته و در آینده نیز این رابطه ادامه خواهد یافت، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین 30 تا 70 درصد بودجه عمومی 240 هزار میلیارد تومانی کشور به درآمدهای بیرونی وابسته است، نیازمندی فعلی بسیاری از بخش های اقتصاد کشور به خصوص بخش صنعت به تامین مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و تجهیزات تکنولوژیک به خارج از کشور را یادآور شد و گفت: رفع تحریم های بین المللی بخش صنعت را به استفاده از ظرفیت کامل از توانمندی های موجود هدایت خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افت صادرات نفت ایران، دلیل اصلی آن را کاهش تقاضای نفت در بازارهای جهانی و همچنین عدم بازاریابی صحیح با توجه به نوع نفت ایران دانست و گفت: بایستی به جای فروش مواد خام نفتی و غیرنفتی به سمت صادرات محصولات فرآوری شده حرکت کنیم.

وی واسپاری فعالیت ها به تعاونی ها و بخش خصوصی را در بعد اقتصاد کلان بسیار ضروری دانست و گفت: توجه به شاخص هایی چون تورم، نقدینگی و شفافیت در اقتصاد در حال حاضر از سوی دولت در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: چگونگی گذار از اقتصاد فعلی به رویکرد تولیدی و مقاومتی باید از سوی دولت مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

ندیمی با تاکید بر اینکه کشورمان در حال حاضر نیازمند یک مدیریت ویژه با همت مضاعف و همچنین سرعت عمل بسیار بیشتر است، از آمادگی مجلس شورای اسلامی به منظور تسهیل قوانین اقتصادی در راستای سرعت عمل و چالاک شدن دولت به خصوص در بخش های تولید و صادرات خبر داد و گفت: دولت با حمایت لازم از بخش های خصوصی و تعاونی بهبود اقتصاد کشور را سرعت بخشد.

ندیمی در ادامه، رفع تحریم ها را باعث رفع مشکلات مربوط به اشتغال و معیشت مردم عنوان کرد و گفت: آثار رفع تحریم ها به طور حتم نه در کوتاه مدت بلکه در بلندمدت در زندگی مردم بسیار محسوس و اثرگذار خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین