کد خبر: ۲۹۱۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

برانکو: قول می‌دهم پرسپولیس سقوط نکند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد این تیم به هیچ عنوان در پایان فصل به لیگ یک سقوط نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : برانکو ایوانکوویچ  در مورد اینکه چرا صبح فردا تهران را ترک می‌کند، گفت: واقعیت این است که یک مقدار از کارهای شخصی من باقی مانده و به خاطر همین بامداد فردا تهران را ترک می‌کنم و یکشنبه به ایران برمی‌گردم. به همین خاطر هدایت تیم در بازی با استقلال خوزستان برعهده پانادیچ دستیار اول من است که بسیار کارش را بلد است. پانادیچ در بازی الاتفاق و استقلال هم به جای من روی نیمکت تیم عربستانی بود و تجربه زیادی دارد. انشاءالله دستیارانم از فردا صبح کار خود را در غیاب من آغاز خواهند کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت دستیاران ایرانی‌اش هم اظهار داشت: قرار است پس از توافق با باشگاه دو دستیار ایرانی به کادرفنی ما اضافه شوند که به سود باشگاه هم باشد. ما مربیان خارجی وقتی به ایران می‌آییم ضمن اینکه باید کار خودمان را به خوبی انجام دهیم، باید به نوعی مربیان ایرانی را هم آموزش بدهیم تا پس از ما فوتبال ایران بتواند از آنها استفاده کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: کریم باقری یکی از کاندیداهای حضور روی نیمکت پرسپولیس است. او بازیکن بزرگی در فوتبال ایران بوده و تجربه اروپایی دارد. باقری می‌تواند فوائد زیادی برای فوتبال ایران داشته باشد.

برانکو در پاسخ به این سؤال که قول می‌دهد پرسپولیس به لیگ یک سقوط نکند، عنوان کرد: قطعاً چنین قولی می‌دهم. پرسپولیس آنقدر تیم بزرگی است که هر سال برای قهرمانی بجنگد نه سقوط. برنامه ما این است که تا پایان این فصل تیم را منسجم کنیم تا برای فصل بعد کارمان را با قدرت آغاز کنیم.

وی ضمن بیان اینکه النصر عربستان حریف امروز پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مدافع عنوان قهرمانی این کشور و تیم قدرتمندی است در پاسخ به این سؤال که آیا برای موفقیت در پرسپولیس یک سال زمان برایش کافی است، گفت: قطعاً این مدت برای من کافی است. من در هر تیمی که بودم در کوتاه‌ترین زمان به موفقیت رسیده‌ام و می‌خواهم در پرسپولیس هم این کار را انجام دهم و این تیم بزرگ را به افتخار برسانم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: برای من یک سال کافی است اما در این بین حمایت مدیران، رسانه‌ها، هواداران و هیئت مدیره نقش بسزایی دارد.

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند حواشی پرسپولیس را کنترل کند، اظهار داشت: من مربی باتجربه‌ای هستم و می‌دانم که باید چه کار کنم، همچنین می‌دانم پرسپولیس تیم پرحاشیه‌ای است و 30 میلیون هوادار دارد. من از هر نظر آماده هستم تا پرسپولیس را به موفقیت برسانم. اتفاقاً زمانی که در تیم ملی بودم نیز همین صحبت در خصوص من مطرح می‌شد اما همه دیدند که پنج سال خوب را در تیم ملی پشت سر گذاشتیم.

وی در خصوص مقایسه عملکردش با کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: نمی‌توانم در خصوص شخص دیگری اظهارنظر کنم، چون از وظایف و شرایط داخلی تیم ملی اطلاعی ندارم، فقط می‌توانم بگویم در دوره من تیم ملی پنج شش بازیکن لژیونر داشت که آنها بار تیم را به دوش می‌کشیدند اما تیم ملی فعلی در حال ایجاد شدن است و به خاطر همین نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه هم او و هم کارلوس کی‌روش با رضایت 80 درصدی فوتبالدوستان ایرانی مواجه بوده‌اند، گفت: باز هم تأکید می‌کنم که نمی‌توانم در مورد شخص خاصی اظهارنظر کنم اما می‌توانم بابت کار خودم که در ایران انجام دهم افتخار کنم. من پنج سال زیبا با نتایج زیبا در تیم ملی داشتم که این برای من بزرگترین لذت است.

برانکو در خصوص اینکه چرا زبان فارسی‌اش پس از چندین سال حضور در ایران هنوز خوب نشده است، با خنده عنوان کرد: این تنها نکته من است که باید برای آن ابراز تأسف بکنم. البته همه اینها به خاطر این است که من یک مترجم خوب به نام رضا چلنگر داشتم و به خاطر همین فارسی یاد نگرفتم. هیچ وقت چلنگر را به خاطر این مسئله نمی‌بخشم! البته از الان تمرین می‌کنم تا بهتر فارسی صحبت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه شناختی از شرایط حال حاضر پرسپولیس دارید، گفت: سعی کردم از روی دی‌وی‌دی با پرسپولیس آشنایی پیدا کنم و با نوع سیستم تیم و بازیکنان آشنا شوم و اطلاعات کسب کنم. همچنین دستیارانم هم به این صورت با تیم آشنا هستند.

به گزارش تسنیم، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پایان در واکنش به اینکه خیلی‌ها می‌گویند رقم قرارداد او با باشگاه پرسپولیس 4.5 میلیارد تومان است، عنوان کرد: مسلماً این اطلاعات دقیق نیست. البته اجازه بدهید این مسائل جزو اسرار من و باشگاه باقی بماند اما باید بگویم من حتی چنین رقمی را از نزدیک هم ندیده‌ام. مهم این است که 9 سال پیش و هنگام خروج از ایران به دوستان‌تان گفتم دوباره به فوتبال شما برمی‌گردم و این اتفاق هم رخ داد. در خصوص مسائل مالی نیز هر دو طرف راضی هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین