کد خبر: ۲۹۱۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹

داعش، کنترل چاه‌هـای نفت عراق را از دست داد

یک روزنامه آلمانی فاش کرد که تروریست های داعش به دنبال رانده شدن از تکریت ، کنترل چاه های نفت عراق را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "سودویچی زیتونگ" در شمارۀ روز پنجشنبۀ خود نوشت: پس از رانده شدن عناصر داعش از شهر تکریت، این سازمان تروریستی، قدرت بهره برداری از فروش نفت را از دست داد و اکنون، تنها 5 درصد از امکانات نفتی که پیش از این در عراق در اختیار داشت، را در دسترس دارد.

بر اساس این گزارش که به داده های سازمان اطلاعات آلمان مستند است، عناصر داعش، دستکم سه چاه نفت بزرگ را از دست دادند که از میان آن ها می توان به دو چاه نفت حمرین و عجیل اشاره کرد. آن ها، ماه گذشته، پیش از فرار از این مناطق، چاه های نفت را به آتش کشیدند.

سازمان اطلاعات آلمان، آتش زدن چاه های نفت توسط عناصر داعش را نشان دهنده ناتوانی آن ها از بازپس گیری سریعِ این مناطق ارزیابی کرد.

در این گزارش تاکید شده است که در زمان حاضر، فقط چاه نفت "القیاره" تحت تصرف داعش است که روزانه دو هزار بشکه نفت تولید می کند.

این روزنامه آلمانی خاطر نشان کرد که چاه های نفت سوریه که در اختیار داعش هستند، نمی توانند کمبودهای به وجود آمده در عراق را پوشش دهند و علت آن، وضع زیرساخت های چاه های نفت در سوریه و نبود متخصصان نفتی برای به کارگیری آنان از سوی داعش است.

روزنامه سودویچی زیتونگ، یادآور شد که با همه این ها، داعش همچنان می تواند به فروش نفت ادامه دهد و تحت فشار شدید، به نفت به عنوان یکی از درآمدهای خود بنگرد.

در زمان حاضر، هیچ کس آمار دقیقی از امکانات مالی داعش در اختیار ندارد، زیرا این سازمان تروریستی، علاوه بر عایداتی که از فروش نفت عراق و سوریه به دست آورده، مبالغ هنگفتی از فروش آثار تاریخی این دو کشور، باج گیری از خانواده های گروگان ها، مالیات بر درآمد بازرگانان و همچنین سرقت بانک های شهرهایی که بر آن ها چیره شد؛ اندوخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین