کد خبر: ۲۹۱۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱

ساخت درب طلای حرم حضرت عباس با هزینه 2 میلیارد تومان+عکس

باب الراس حرم حضرت عباس (ع) عصر پنجشنبه در آستانه خجسته میلاد حضرت زهرا (س) دخت نبی مکرم اسلام (ص) در آیینی معنوی با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در مصلی ساوه رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگارایرنا گفت: ساخت در موسوم به 'باب الراس الشریف' حرم حضرت ابوالفضل العباس با کمک مردم استان مرکزی به ویژه شهرستان های زرندیه و ساوه پس از 18 ماه انجام شد. 


مهدی زندیه وکیلی افزود: این در دو لنگه ای که بالای سر مرقد منور حضرت عباس (ع) قرار می گیرد ، دارای 4 متر و 28 سانتیمتر ارتفاع و 280 سانتیمتر عرض است و برای ساخت آن از هنرهای مختلف رایج کشورمان از قبیل خاتم کاری، گره چینی، قلم زنی، میناکاری، زرگری و معرق استفاده شده است. 
 
وی بیان کرد برای زیباسازی باب الراس حرم عباس (ع) بیش از سه کیلوگرم طلاهای اهدایی و نذورات مردمی و همچنین 700 کیلوگرم مس به کار رفته است و بهره مندی از مقادیری چوب ساج وارداتی از منطقه شیعه نشین کشور برمه، دیگر ویژگی ممتاز این اثر مذهبی نفیس می باشد. 
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهارکرد: با اینکه برای اثر مذکور نمی توان ارزش ریالی تعیین کرد، اما هزینه تمام شده آن حدود دو میلیارد تومان برآورد شده است. 
 
زندیه وکیلی گفت: بهره مندی از 110 قطعه میناکاری در باب الراس حرم حضرت عباس (ع) توسط هنرمندان میناکار استان مرکزی و نیز قلم زنی، خاتم کاری و منبت کاری توسط هنرمندان زبده از دیگر صنایع به کار رفته در این اثر بدیع می باشد. 
 
وی افزود: هماهنگی های لازم برای انتقال باب الراس حرم حضرت عباس (ع) به کربلای معلی با مسوولان مربوطه در عراق در حال انجام است. 
 
وی اظهار کرد: باب الراس حرم حضرت ابوالفضل (ع) برای انتقال به کربلا از همه شهرستان های استان مرکزی و سایر شهرهای طول مسیر از اراک تا عراق عبور داده خواهد شد. 
 
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384 ، دو سال پس از ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون در 150 پروژه مختلف از قبیل ساخت سقاخانه های حرم های امام موسی کاظم (ع) در کاظمین، امام علی (ع) در نجف اشرف و امام حسین(ع) در کربلای معلی و نیز ساخت صحن حضرت زهرا (س) در شهر نجف مشارکت داشته و ساخت ضریح ابراهیم مجاب (ع) و باب الراس حضرت عباس (ع) از دیگر فعالیت های این ستاد بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
2
ایا واقعا حضرت عباس راضی به این کار هستند در جاییکه این همه نیازمند در ایران و عراق هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
0
0
برای که این کار ها میشه.کسانی خود نان شبشان را به مرم میدانند.
باید مزار این انسان های شریف آباد بشه ولی نه اینطور,الان داره افراط میشه.
خدا مارا ببخشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین