کد خبر: ۲۹۱۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

با کمی مراقبت جلوی پیوند چند ده میلیونی کلیه را بگیرید

یک فوق تخصص نفرولوژی گفت: با کمی مراقبت و پیگیری و رعایت شیوه‌های زندیگ به ویژه الگو‌های غذایی و همچنین انجام معاینات دوره‌ای ، می‌توان جلوی پیوند کلیه را که در موارد تا چند ده میلیون هم می‌رسد را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
کمال شاکری فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی کلیه‌ها نارسا می‌شوند، دو راه چاره باقی می‌ماند که یکی از آنها دیالیز و دیگری پیوند کلیه است.

وی با بیان اینکه هم دیالیز و هم پیوند کلیه سختی‌های خود را دارد، تاکید کرد: با کمی مراقبت و پیگیری و رعایت شیوه‌های زندگی به ویژه الگوهای غذایی و همچنین انجام معاینات دوره‌ای، می‌توان جلوی پیوند کلیه را که در مواردی تا چند ده میلیون هم می رسد را گرفت.

شاکری افزود: در اغلب موارد افرادی که جهت پیوند کلیه اقدام می‌کنند، هزینه کلیه پیوندی را ندارند، چرا که اغلب این افراد از قشر متوسط یا کم در آمد جامعه هستند.

وی گفت: البته پیدا کردن کلیه پیوندی نیز در بسیاری از موارد کار دشواری است و حتی پس از اهدای عضو نیز مشکلات زیادی ممکن است برای فرد دریافت کننده کلیه به وجود آید.

وی یادآور شد: با کنترل فشار خون و دیابت، پرهیز از مصرف نمک و غذاهای پرچرب و بسیار شیرین و پرهیز از مصرف خودسرانه داروهای ضد درد، می‌توان خطر ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین