کد خبر: ۲۹۱۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

چرا جوانان آ‌سان‌پسند شده‌اند؟

احمد آرام می‌گوید: جوانان به این دلیل که هیچ‌گونه آگاهی‌ای از ادبیات و کتاب ندارند، آسان‌پسند شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
این نویسنده به ایسنا گفت: به تازگی مجموعه داستانی با نام «من، مارلا و راسپوتین» را آماده انتشار کرده‌ام. این مجموعه هفت داستان کوتاه دارد که فضای آن‌ها هم مثل کارهای قبلی‌ام است؛ اما در آن‌ها نگاه تازه‌ای به مسائل اجتماعی شده و داستان‌ها با یک تکنیک تازه و ساختار نو عرضه شده‌اند.

او درباره منظورش از نگاه به مسائل اجتماعی توضیح داد: این مسائل عمدتا مصائب و مشکلاتی هستند که گریبانگیر جوانان شده‌اند و در این داستان‌ها با یک بینش تازه به آن‌ها پرداخته‌ام؛ مسائلی که باعث شده است جوانان در یک بی‌هویتی برای رقم زدن آینده بهتر به دنیای مجازی روی آورند و تنها لذت را در این فضا جست‌وجو کنند.

آرام اضافه کرد: جوانان آرزوها و امیدهای‌شان را در این فضا جست‌وجو می‌کنند، در صورتی که به دلیل ناآشنایی و ناآگاهی از دنیای مجازی دچار ناهنجاری‌های متعدد می‌شوند، تا آن‌جا که در ادامه و به دلیل نداشتن معنای عمیق از زندگی و کار و تلاش در دست‌یابی به زندگی بهتر به سرخوردگی اجتماعی برمی‌خورند و در ادامه معناباختگی زندگی هم به سراغ آن‌ها می‌آید.

او دلیل این موضوع را ناآگاهی خانواده‌ها در پرورش و هدایت جوانان دانست و گفت: به دلیل ناآگاهی خانواده‌ها از کتاب و مسلح نبودن آنان به آگاهی که حاصل مطالعه و کتاب‌خوانی است، جوانان در برخورد با جامعه با معضلات و ناهنجاری‌های متعد رودررو می‌شوند و همین‌ها آن‌ها را به انزوا می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، آخرین رمان منتشرشده احمد آرام «حلزون‌های پسر» نام دارد که به تازگی به چاپ دوم رسیده است. دیگر رمان او «کافی شاپ لوک» نام داشت که می‌گوید مجوز انتشار نگرفته است. او هم‌اکنون نیز رمان «جعبه سیاه ماشین تحریر» را در حال آماده کردن دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین