کد خبر: ۲۹۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

خیز هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

کمتر از یک سال به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زمان باقی مانده است. پس از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، که اقلیت آن به دست جمهوری خواهان افتاد، حالا بیشتر از همیشه دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در تلاش هستند تا در انتخابات آینده به پیروزی برسند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل: انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا یکی از حساس ترین دوره های خود را خواهد داشت. آشوب و ناامنی در خاورمیانه، قدرت گرفتن گروه های تروریستی، مسائل اقتصادی آمریکا و... از جمله چالش هایی هستند که رئیس جمهور آینده این کشور از هر حزبی که باشد، با آنها روبرو خواهد بود.

به گزارش «آفتاب» به نقل از گاردین، حساسیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نه تنها در مرزهای این کشور 50 ایالتی در جریان است، بلکه نتیجه آن سایر کشورهای جهان را از خود متاثر می کند.

از سال گذشته، باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات فعلی آمریکا، طی سخنان خود، به طور تلویحی به کاندید شدن نماینده زن از حزب دموکرات، خبر داده بود.

وزیر امور خارجه سابق دولت اوباما، هیلاری کلینتون در حالی که به نظر می رسد هیچ رقیب جدی در حزب خود نمی بیند، طی هفته پیش رو برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اقدام کند.

زمانی که تحریم های اقتصادی علیه ایران اعمال شد، کلینتون در دولت بود. او حامی مذاکرات بود و در مورد شانس موفقیت آن با احتیاط صحبت می کرد. حال وی به عنوان شخصی که آمده راه اندازی کمپین انتخاباتی می شود، باید کناری بایستد و هوشیار باشد که در صورت پیروزی انتخابات 2016، خواه ناخواه آنچه از زمان خروجش از دولت طی دو سال اخیر رخ داده را به ارث خواهد برد.

واکنش وی به چارچوب توافق طی هفته گذشته، حمایتگرانه و آمیخته با تردید بود. وی این توافق را «یک گام نخست مهم» خواند و گفت که دستیابی به یک توافق جامع تا ماه ژوئن «کاملا حیاتی است اما آسان نخواهد بود.»

شاید وی هیچ انتخابی جز همراهی با اوباما و کری که تلاش می کنند این قمار دیپلماتیک را به نتیجه برسانند، نداشته باشد اما کمپین انتخاباتی کلینتون- و ریاست جمهوری احتمالی وی- را آنچه در آینده رخ می دهد و چگونگی واکنش وی به این شرایط، شکل خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین