کد خبر: ۲۹۱۳۷۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

مک‌کین: کری درباره ایران متوهم است

سناتور ارشد آمریکایی موضع‌گیری‌های وزیر خارجه این کشور درباره ایران را متوهمانه خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سناتور «جان مک‌کین»، نماینده ایالت آریزونای آمریکا روز چهارشنبه با لحنی تند از جان کری، وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد.

به گزارش «پولیتیکو»، وی با بیان اینکه «جان کری» متوهم است گفت: «فکر می‌کنم خواهید دید که آنها با چیزهایی که کری می‌گوید بر سر آنها توافق شده، موافقت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اظهارات دیروز مقام معظم رهبری درباره رفع یکباره تحریم‌ها که با اظهارات آمریکایی‌ها در این باره متفاوت است گفت مسئله این است که بر سر این موضوع توافق نشده و جان کری امیدوار بود که بدون شنیدن اظهارنظرهای زیاد در این باره توافق را بفروشد.

به گزارش خبرگزاری فارس،هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (9 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین