کد خبر: ۲۹۱۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲

هکرهای ایران و روس سایت کاخ سفید را شکستند

دیوار مجازی کاخ سفید یک بار دیگر شکسته شد و باز هم روس ها متهم شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش برخی منابع، اطلاعاتی راجع به برنامه کاری باراک اوباما دزدیده شده است. این اتفاق سال گذشته نیز داده و مقصر نامی از خود نیاورده است.

بِن رودس دستیار رییس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی اینطور توضیح می دهد: «ما یک سیستم باز داریم و یک سیستم محرمانه و یک سیستم کاملا محرمانه». همه سردر گم شده اند. ظاهرا اطلاعات محرمانه و شخصی از سیستم غیرمحرمانه به سرقت رفته اند.

چطور این اتفاق می افتد و دولتی که «قوی ترین و شکست ناپذیرترین» دولت روی کره زمین است، دایما مورد هجوم هکرها قرار می گیرد و اطلاعاتش به سرقت می رود؟ این مساله ما را نسبت به شکست ناپذیر بودن آنها و خدشه ناپذیر بودنشان به شک می اندازد. پس از اتفاقات اخیر، دفتر ریاست جمهوری فرصت کرده مجموعه اقداماتی برای امنیت اتخاذ کند. 

البته نگفته اند که چه اقدامات خاصی صورت گرفته است. اما اگر تا این حد نگران امنیت سایبری و امنیت ملی خود هستند چرا در گذشته این اقدامات اتخاذ نشده است؟ اطلاعات را جلوی چشم و بدون انجام اقدامات ایمنی می گذارند و بعد شکایت می کنند که به آنها دستبرد زده شده است؟ اگر نمی خواهند کسی به آنها دسترسی داشته باشد، باید آن را پنهان کنند. وقتی صحبت از امنیت دلوت در میان است، گزینه «قرار دادن جلوی چشم » عاقلانه نیست.

اگرچه برخی کارشناسان می گویند که حفاظت از سیستم کاخ سفید و وزارت خارجه آنقدر ضعیف است که در عرض دو ساعت می توان همه چیز را فهمید و به آن راه پیدا کرد.

از طرف دیگر، این یک جریان جنجالی به صورت دوره ای است و بهانه ای خوب برای حمایت از وجه ای که غرب از امپراطوری خشمناک روسیه ساخته است. سی ان ان بلافاصله از روسیه به عنوان عامل خیالی نام برد. بن رودس این قضیه را تایید نکرده است اما انگشت اتهام به سوی روسیه و ایران دراز شده است. می گویند که آنها از مدتها پیش فعالیت های سایبری را آغاز کرده اند. روابط واشنگتن با مسکو بدون این مسایل هم پر تنش است، و با تهران تازگی کمی بهتر شده بود. و الان زمان مناسبی است برای تحریک کردن شرایط.

نیروهای ویژه امریکا از تمام این جریانات یک سود می برند: تهدید علیه روسیه باعث می شود که روسیه خوابش نبرد، پس پول اضافی برای تامین امنیت دریافت می کنند. در غرب می گویند که همین کار «سود» دارد. و کارمندان بخش امنیت سایبری امریکا اصلا خجالت نمی کشند که در مقابل مردم کشور هر بار به خاطر فیلم غیرهالیوودی که درست کرده اند، عذر خواهی کنند.

به گزارش خبرگزاری روسی "اسپوتنیک"، بن رودس می گوید که سی ان ان بدون فکر روسیه را متهم کرده و مارک استرو سخنگوی رسمی کاخ سفید تایید می کند که تحقیقات از مدتها پیش انجام گرفته و همه چیز روشن است. 

به گزارش عصرایران، برای چه کسی روشن است؟ نتایج کجا هستند؟ یا اینکه هنوز به این نتیجه نرسیده اند که مسولیت حمله را به گردن که بیندازند؟ اگر شما تصمیم گرفته اید جنگ اطلاعاتی راه بیندازید، پس دست کم رزم آورانتان را آماده کنید. بهتر است اگر می خواهند چرندیات بگویند، دست کم همه با هم هماهنگ باشند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین