کد خبر: ۲۹۱۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴

خطیب جمعه قم: دنیا ایران هسته‌ای و مقتدر را پذیرفته است

خطیب جمعه قم با قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی باید چراغ راه مذاکره‌کنندگان باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به جریان مذاکرات هسته‌ای و همچنین گرامیداشت سالروز "روز ملی فناوری هسته‌ای" گفت: روز گذشته رهبر فرزانه انقلاب مطالب بسیار مهمی بیان کردند که باید مورد توجه همگان باشد.

وی ادامه داد: البته از وزیر امور خارجه و سایر اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران که زحمت زیادی کشیدند و نفس‌گیر کار کردند، تشکر می‌کنیم چرا که هدف آنها نیز، رسیدن ملت ایران به حقوق مسلم خویش است.

اعرافی با تشریح ابعاد پرونده هسته‌ای ایران اظهار داشت: از یک سو نفس این مذاکره در شرایطی که رهبری اجازه فرمودند دستاوردهایی را به همراه داشت که یکی از این دستاوردها این است که دنیا ایران هسته‌ای و مقتدر را پذیرفت. ایرانی که با پای خود مسیر علمی و فناوری را پیموده است.

وی خاطرنشان کرد: دنیا و ملت‌های عالم مساله هسته‌ای ایران را پذیرفته‌اند حتی قدرت‌های زورگو نیز این را قبول کرده‌اند من در ایام تعطیل در آفریقا در ملاقات‌های خود با مقامات علمی شاهد بودم که چگونه از پیشرفت‌های علمی ایران در طول 30 سال تحریم و تهدید و جنگ شگفت‌زده بودند و حتی یکی از وزیران علوم آفریقا بر استفاده از تجربیات ما تاکید داشت.

به گزارش ایسنا، خطیب جمعه قم عنوان کرد: ایران در قلمروهای مختلف علمی با عنایت بر قدرت لایزال الهی و با تکیه بر ملت پیش رفته است. قدرت‌ها در برابر مقاومت و رشادت و شجاعت این ملت کوتاه آمدند و اصل این مساله که باید با مذاکره، پرونده را به جایی رساند، را پذیرفتند و فهمیدند که در برابر ملت ایران با منطق زور نمی‌توان سخن گفت.

وی همچنین گفت: آن‌ها پذیرفتند که باید بنشینند و گفت‌وگو کنند. پذیرش غنی‌سازی و ادامه تحقیقات در جمهوری اسلامی ایران از نقاط قوت است که این دستاوردها قابل تقدیر است.

اعرافی در ادامه نکات مهمی را در خصوص مذاکرات هسته‌ای مورد تاکید قرار داد و گفت: دراین میان از نکات قابل توجه نیز نباید مغفول ماند به ویژه اینکه تفسیرهای متفاوتی از بیانیه لوزان از سوی کاخ سفید عنوان شد.

وی افزود: ما هرگز تفسیرهایی را که در آن کرامت ملت ایران را نادیده می‌گیرند، قبول نداریم همچنین در بخش‌هایی از این بیانیه و مذاکرات شفافیت وجود نداشت که باید در مسیر راه رفع شود.

رئیس جامعة‌ المصطفی العالمیه یادآور شد: باید توجه داشت در موضوع هسته‌ای آن هم به احترام جامعه بشری که اطمینان داشته باشند ما به دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم، فقط در همین حد، مذاکره می‌کنیم و هیچ پرونده‌ای در جمهوری اسلامی به آن گره نخورده است و تحریم‌ها نیز باید یک‌باره برداشته شود.

وی اظهار داشت: دنیا باید بداند ملت و دولت ایران با تاسی از رهبرمعظم انقلاب براین نکته کلیدی تاکید دارد که ایران منطقی و عقلانی و استدلالی و انقلابی هم گفت‌وگوی عاقلانه می‌کند و هم در هر کجا که کرامت و عزتش نادیده انگاشته شود، همه این ملت در برابر زورگویی‌ها خواهد ایستاد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه درباره رویدادهای اخیر یمن نیز عنوان کرد: حمله به یمن هیچ منطقی ندارد و برخلاف موازین حقوقی جهانی و بین‌المللی است. آمریکایی‌ها هم بدانند که حمایت از این حمله عاقبتی ندارد و خودشان در آتش خواهند سوخت؛ اما مردم یمن امیدوار باشند چرا که جنایتکاران عالم به عقوبت اعمال ننگین خود خواهند رسید.

وی تصریح کرد: در کشور عربستان تولید تئوری‌های تند، خشن، تکفیر، ترور، حمایت از صدام در جنگ علیه ایران، حضور نظامی صریح در بحرین علیه ملت مقاوم بحرین، عدم مساعدت به فلسطین، کشتار حجاج، بی‌توجهی به حقوق ملت‌شان، عدم رعایت کرامت زوار مانند حادثه اخیر که برای ملت ایران بسیار سنگین بود، از جمله ویژگی‌های عربستان سعودی‌هاست.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها به نقش مهم خانواده اشاره کرد و گفت: زندگی مشترک بر مبنای قواعدی در اسلام شکل می‌گیرد و خانواده سالم، جامعه‌ای متحول و پویا را تشکیل می‌دهد.

وی با گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: زن به عنوان مادر، همسر و خواهر جایگاه مهمی در اسلام دارد و عنصری معرفتی در دین است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین