کد خبر: ۲۹۱۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

تندباد با سرعت 74 کیلومتر مهران را درنوردید

تندبادی با سرعت 74 کیلومتر در ساعت روز جمعه شهرستان مرزی مهران در جنوب غربی استان ایلام را در نوردید و مشکلاتی برای مردم این منطقه ایجاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس اداره هواشناسی مهران گفت: وزش این تندباد که سرعت آن به 74 کیلومتر در ساعت رسیده به دلیل استقرار امواج ناپایدار و سامانه کم فشار در این منطقه است.

علی محمدیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وزش باد که با گرد و خاک همراه است تا ظهر شنبه آینده در این منطقه ادامه دارد و پس از آن وضعیت جوی باثبات می شود.

وی افزود: وزش باد از سمت شرق به غرب است و این وضعیت جوی دید افقی در این شهرستان مرزی به خاطر بروز پدیده گرد و غبار تا چهار هزار متر کاهش داده که نسبت به یک هوای پاک و استاندارد شش هزار متر کمتر است.

به گزارش ایرنا، سرعت این تندباد که از صبح امروز جمعه آغاز شده ظهر روز جاری به اوج خود رسید و در برخی نقاط شهر مهران موجب شکستن شاخه های درختان در خیابان ها و معابر عمومی شد.

وزش شدید باد که با گرد و غبار نیز همراه است، رفت و آمد شهروندان را در سطح گذرگاه ها و معابر عمومی با مشکل مواجه کرده و موجب شده تا بسیاری از مردم این شهرستان مرزی از منازل خود خارج نشوند.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام قرار دارد و به دلیل همجواری با عراق از اولین مناطق کشورمان است که با معضل گرد و غبار و پدیده ریزگردهای درگیر می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین