کد خبر: ۲۹۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

هدیه کمال تبریزی به بی‌خانمان‌ها+تصاویر

یکی از این جوایز، جایزه جشنواره مونترال کاناداست که برای فیلم «مارمولک» دریافت کرده بودم و جایزه دیگر هم مربوط به فیلم «مهر مادری» است که در جشنواره بلینزونا به این فیلم اهدا شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
کمال تبریزی هم بخشی از جوایز خود را برای حمایت از مردم بی‌خانمان اهدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در پی حمایت گروهی از هنرمندان از ایجاد سرپناه برای مردم بی‌خانمان که در حرکتی با نام «سین هشتم؛ سرپناه» شکل گرفته است، کمال تبریزی نیز با پیوستن به این جریان خودجوش، از اهدای دو جایزه بین‌المللی‌اش برای حمایت از مردم بی‌خانمان خبر داد.

این هنرمند فیلم‌ساز درباره حضورش در «سین هشتم؛ سرپناه» به ایسنا گفت: بعد از راه‌اندازی این حرکت، تصمیم گرفتم من نیز با هنرمندان شرکت‌کننده همراه شوم و در همین راستا دو جایزه بین‌المللی‌ام را برای این همراهی در نظر گرفته‌ام.

تبریزی که دو جایزه محبوب خود را برای حمایت از این حرکت انتخاب کرده است، ادامه داد: تصمیم گرفتم برای این همراهی، دو جایزه را که بسیار مورد علاقه خودم هست، انتخاب کنم. یکی از این جوایز، جایزه جشنواره مونترال کاناداست که برای فیلم «مارمولک» دریافت کرده بودم و جایزه دیگر هم مربوط به فیلم «مهر مادری» است که در جشنواره بلینزونا به این فیلم اهدا شده بود.

کارگردان فیلم‌های «طعم شیرین خیال»، «لیلی با من است» و «گاهی به آسمان نگاه کن» توضیح داد: این دو جایزه لوح‌های بسیار زیبا و شکیلی دارند و فکر کردم در کنار دیگر جوایز و آثار هنری که از سوی دیگر هنرمندان اهدا می‌شود، جذابیت داشته باشند.

«سین هشتم؛ سرپناه» حرکتی خودجوش است که با مشارکت هنرمندانی چون رخشان بنی‌اعتماد، بهمن فرمان‌آرا، رضا کیانیان، حسین پاکدل، پرویز پرستویی، حمید جبلی، شمس لنگرودی، فاطمه معتمدآریا، حبیب رضایی، داوود کیانیان، نیکی کریمی، عاطفه رضوی، حمید پورآذری، بهرام رادان، مهناز افشار، پریوش نظریه، رضا یزدانی، ایوب آقاخانی و ... شکل گرفته است.

در این حرکت که اسفند سال گذشته آغاز شد، هنرمندان حاضر بخشی از جوایز یا آثار هنری خود را برای حمایت از مردم بی‌خانمان اهدا می‌کنند و مجموعه این جوایز و آثار در یک حراجی که بهار امسال برگزار می‌شود، به صورت یک‌جا به فروش خواهد رسید تا با درآمد حاصل از آن، سرپناه‌های امن برای مردم بی‌خانمان درست شود.

از آن‌جا که این حرکت در آستانه عید نوروز شکل گرفت، «سین هشتم؛ سرپناه» نام گرفت. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین