کد خبر: ۲۹۱۴۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

انتقاد از عدم توجه به سیاست داخلی و رفع تنگناهای سیاسی

استاندارها جابه‌جا شوند، آنهایی که ضعیف عمل کرده‌اند، مقبول و دلبسته به مخالفان دولت بوده‌اند، در پشت صحنه با مخالفان و منتقدان دولت جلسه و نشست برگزار می‌کرده‌اند و آنها را تقویت کرده‌اند را شجاعانه تعویض کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی: قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره عملکرد دولت در مسئله سیاست داخلی به آفتاب می‌گوید: در مسئله سیاست داخلی متاسفانه ضعیف عمل شده و بیشتر تمرکز و توجه مسئولان اجرایی به سیاست خارجی بوده که موجب شده نسبت به مسائل داخلی در این یک سال و نیم بی‌توجهی صورت گرفته و نیاز به جبران است.

رسول منتجب‌نیا عوامل تاثیرگذار در ضعف عملکرد سیاست داخلی را وضعیت وزارت کشور می‌داند و می‌گوید: درباره وزارت کشور ناهماهنگی‌هایی بوده و در حال حاضر هم وجود دارد، به همین دلیل در بسیاری از استان‌ها مشکل داریم. یعنی استاندار منتخب دولت با رییس‌جمهور و دولت هماهنگ نیست. می‌بینیم فرمانداری که نمانیده دولت در شهرستان است علاوه بر اینکه فرماندار دولت‌های گذشته است از نظر فکری و عملی هم جریان مقابل را تقویت و حرکت می‌کند. این نشان می‌دهد که دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده و مقصر آن وزارت کشور بوده است.

او عملکرد وزارت کشور و وزیر آن را ضعیف عنوان کرده و توضیح می‌دهد: انتظاری که از آقای روحانی می‌رفت این بود که وزیر کشوری انتخاب شود که تحقق بخش آرمان و شعارهای ایشان باشد اما متاسفانه درصد قابل توجهی از این آرمان‌ها در وزارت کشور و به تبع در استان‌ها و شهرستان‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

منتجب‌نیا گفت: متاسفانه بسیاری از همان‌هایی که در حال حاضر با سیاست‌ها ناهماهنگ هستند، برگزار‌کننده انتخابات آینده نیز هستند. فرماندارهایی که بسیاری از آنها ناهماهنگ هستند انتخابات را هم خود باید برگزار کنند.

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقد هستم که در وزارت کشور باید یک خانه‌تکانی حسابی انجام شود. استاندارها جابه‌جا شوند، آنهایی که ضعیف عمل کرده‌اند، مقبول و دلبسته به مخالفان دولت بوده‌اند، در پشت صحنه با مخالفان و منتقدان دولت جلسه و نشست برگزار می‌کرده‌اند و آنها را تقویت کرده‌اند را شجاعانه تعویض کنند. چه ضرورت و الزامی وجود دارد، استانداری که نمی‌تواند سیاست‌های دولت را اجرایی کند برای آن هزینه بپردازد. همچنین در مورد فرماندارها باید یک پالایش حسابی انجام شود.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی درباره وظایف وزارت کشور و معاون سیاسی آن به خبرنگار آفتاب می‌گوید: 7-8 ماه وزارت کشور معاون سیاسی نداشت در صورتی که معاون سیاسی مسئول انجام این کارها است. این شده که هر کسی هر کاری خواسته انجام داده است. استاندارها و فرماندارها برنامه‌های خود را اجرایی و مناطق خود را ملوک‌الطوایفی اداره کرده‌اند. هر استان و شهرستانی جزیره‌ای مختص برای خود شده بود. رییس‌جمهور و دوستان ایشان هم بیشتر توجه خود را به سیاست خارجی معطوف کرده بودند.

او می‌گوید: اکنون که وضعیت سیاست خارجی تا حدودی سامان گرفته باید به شدت و سرعت این موضوع را دنبال کنند، چون اگر دیر اقدام کنند در انتخابات به دولت ضربه وارد می‌شود. یک مرتبه چشم باز می‌کنیم و می‌بینیم که خدای ناخواسته انتخاباتی غیرمردمی برگزار شده و همین افراد مخالف دولت و کسانی که کارشکنی می‌کنند با شگردهای مختلف دوباره به مجلس راه پیدا کرده‌اند. یا... خلاصه از این آفت‌های انتخاباتی اتفاق می‌افتد.

منتجب‌نیا تاکید می‌کند: یکی از کارهایی که در این مدت به آن توجه نشده فضای آزاد و رفع تنگناهای سیاسی و برداشتن فضاهای امنیتی و پلیسی است. این موارد از شعارهای آقای روحانی بوده و هنوز هم بر این مسئله پافشاری می‌کنند اما هنوز می‌بیینم که گروه‌هایی رسمی و غیررسمی، برنامه‌ریزی می‌کنند و چنان فضا را بر اصلاح‌طلب‌ها و گروه‌های مردمی در بسیاری از موارد تنگ می‌کنند که می‌شود گفت در بعضی از مواقع از دولت گذشته هم تنگ‌نظرانه‌تر عمل می‌کنند. یا بدعت‌هایی می‌گذارند، کسی می‌خواهد همایشی برگزار کند به اندازه‌ای او را اذیت می‌کنند که یا پشیمان شود یا اینکه به شکل نامناسب امنیتی مجلس خود را برگزار کند.

منتجب‌نیا گفت: این برخوردها و عملکردها همه مغایر با اندیشه‌ها و شعارهای رییس‌جمهوری است. معتقدم آقای روحانی شخصا باید قاطعانه وارد صحنه شود و از وزیر کشور و مسئولان بخواهد تا با عناصری که نفس مردم را می‌گیرند و فضا را امنیتی کرد‌ه‌اند، برخورد کنند. اگر ضعیف عمل کنند باخته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
3
فرمایشات آقای منتجب نیا کاملا صحیح است .انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور هم غلط است چرا آقای امیری از نیروهای .....اقدامات گرو فشار زیادتر شده در خیلی از استان ها از برگزاری همایش ،سخنرانی نمایندگان مجلس ،برگزاری کنسرت های با مجوز وزارت فرهنگ جلو گیری میکنند ،اما هیچ اراده ی قوی برای برخورد با آنان وجود ندارد.نه در قوه قضاییه ونه در وزارت کشور!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
1
2
بله درسته
اسرافيل رزمجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
2
درود بر آقاي منتجب نيا كه حرف دل مردم وطرفداران دولت را گفته اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین