کد خبر: ۲۹۱۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

درآمد بالای عربستان از عمره با وجود تبلیغات ضدایرانی

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حادثه اخیر در فرودگاه جده گفت: با وجود تبلیغات وسیعی که در عربستان علیه ما می شود، اما درآمد وسیعی هم از زائران ایرانی به دست می آورند.
آفتاب‌‌نیوز :
اللهیار ملکشاهی با اشاره به زمینه های بروز حادثه اخیر در فرودگاه جده و حرمت شکنی دو زائر ایرانی توسط ماموران سعودی، اظهار داشت: ماموران سعودی در فرودگاهها و جاهای دیگر برخورد مطلوبی با مسافران به ویژه زائران ایرانی ندارند و اقدام اخیر آنها نیز در همین راستا بوده است.

وی افزود: تبلیغات وسیعی در این کشور علیه جمهوری اسلامی و زائران ایرانی صورت می گیرد و البته متاسفانه درآمد وسیعی هم از زائران ایرانی حج و عمره به دست می آورند.
 
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به جدیت نمایندگان در پیگیری حادثه اخیر فرودگاه جده، گفت: امروز طرحی را با عنوان ممنوعیت سفر عمره به عربستان تهیه کرده ایم که تا زمانی که دولت عربستان این ماموران را به مجازات قانونی برسانند و رسما عذرخواهی کند، سفری انجام نشود؛ چرا که ممکن است این برخوردها ادامه داشته باشد.
 
ملکشاهی راد تاکید کرد: قطعا این اتفاقات در شان جمهوری اسلامی و ملت ایران نیست و ما موظفیم از حیثیت مردم و شهروندانمان دفاع و حمایت کنیم.
 
مقررات بین المللی در فرودگاههای عربستان رعایت نمی شود
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی بر حسب وظیفه ذاتی خود وارد موضوع شده و این حادثه را در دست پیگیری دارد، اظهار داشت: طرح تهیه شده توسط نمایندگان نیز بسیار مهم است و تعداد زیادی از نمایندگان آن را امضا کرده اند و در صورت تصویب نهایی، دولت موظف می شود سفر عمره را فعلا قطع کند.
 
به گزارش مهر؛ وی با اشاره به بعد حقوقی این حادثه، گفت: فرودگاهها تابع قواعد و مقررات بین المللی هستند و علاوه بر قوانین داخلی کشورها که برخی از آنها باید در فرودگاهها اجرا شود، اما بخش عمده قواعد حاکم در فرودگاهها از جهت بازرسی ها و نیز نوع رفتار با مسافران تابع ضوابط بین المللی است که متاسفانه در عربستان رعایت نمی شود و در قالب های مختلف مانند معطل کردن های بیهوده و انگشت نگاری و حرکت شنیع اخیر در فرودگاه جده خود را نشان می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین