کد خبر: ۲۹۱۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

گرمای اخیر تهران کم سابقه است

مدیرگروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: گرمای اخیر تهران و شمال کشور در ابتدای فصل بهار امری طبیعی بوده است که معمولا در آستانه تغییر فصل رخ می دهد، اما ماندگاری آن نسبت به گذشته بیشتر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مجید آزادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این گرما در تهران و در آستانه فصل بهار بی سابقه نیست اما مدت ماندگاری آن کم سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: معمولا نوسانات دمایی در فصول بهار و پاییز بروز می کند که امری طبیعی است اما آنچه مهم است زمان ماندگاری هوای گرم است که معمولا از دو تا سه روز بیشتر نمی شود بنابراین کمیت آن در کشور کم سابقه بوده است زیرا این گرما در تهران حدود یک هفته ادامه داشت.

عضو هیات علمی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: این گرما نتیجه ورود سامانه ای از غرب و شمال غرب به داخل کشور بود که جبهه هوای گرم به همراه داشته است و چون دارای باد جنوبی بوده بنابراین هوای گرم را از جنوب وارد کشور کرد.

وی افزود: این بادهای گرم در ارتفاعات شمالی رشته کوه البرز به بادهای ' فون ' معروف هستند که وزش آن موجب بالا رفتن دما در شمال کشور نیز شده بود.

آزادی ادامه داد: بنابراین افزایش دما در تهران محلی نبوده بلکه ناشی از یک سامانه گرم بوده که اکنون از کشور خارج شده است.

وی به بارش باران در دو روز آینده در تهران اشاره کرد و گفت: با ورود سامانه ای جدید به کشور شاهد بارندگی در شمال غرب کشور از جمله تهران، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد در دو روز آینده خواهیم بود ، همچنین کرج و قزوین نیز بارش خواهند داشت، به طوری کلی این سامانه موجب بارش در 10 استان کشور می شود.

آزادی افزود: میزان بارندگی عصر فردا ( یکشنبه ) در تهران به ویژه در ارتفاعات شدید خواهد بود که به قزوین نیز کشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: از میزان بارش در تهران در روز دوشنبه ( 24 فروردین) به تدریج کاسته می شود و فقط در شمال غرب کشور ادامه دارد، در این روز هوای تهران صاف می شود و به تدریج سه شنبه و چهارشنبه ( 25 و 26 فروردین ) قدرت سامانه بسیار کم خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین