کد خبر: ۲۹۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

بانوی آملی بعد از 37 سال به سهم‌الارث خود رسید/ پرونده همچنان مفتوح

اکرم نظری بانوی آملی است که بعد از 37 سال از فوت پدرش با حکم دادگاه به سهم‌الارث خود رسید. البته بخشی از پرونده وی همچنان مفتوح و در دست رسیدگی است. وی از قاضی پرونده و همچنین آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه تقدیر و تشکر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 بر اساس پرونده مطروحه در دادگاه آمل 2 برادر از سال 1356 بعد از فوت فردی به نام صالح نظری اموال، زمین‌های کشاورزی و حتی منزل مسکونی و ملک مربوط وی را تصاحب کردند.

خلاصه این پرونده بدین شرح است که صالح نظری اهل روستای اوجاک از توابع شهرستان آمل بعد از فوت همسر اولش که دارای شش دختر بود، ازدواج مجدد می‌کند که همسر دوم وی از شوهر اولش دارای 2 پسر بود.

این 2 برادر بعد از فوت پدر ناتنی‌شان، اموال، زمین‌های کشاورزی (که حدود 80 هزار متر بود)، و حتی منزل مسکونی و ملک‌های اطراف آن را (که حدود چهار هزار متر بود) را تصاحب کردند و شش دختر متوفی تنها به بخش کوچکی از دارایی پدرشان دست یافتند.

از سال 1356 با شکایت شش دختر متوفی پرونده‌ای در دادگستری آمل به جریان افتاد اما این پرونده دارای پیچیدگی‌های خاصی بود و تلاش‌های شاکیان برای ایجاد انحراف در مسیر پرونده باعث شد تا 37 سال این پرونده در پیچ و خم‌های راهروهای دادگاه معطل بماند.

گرچه اطاله دادرسی باعث ناامیدی برخی از وراث شده بود اما اکرم نظری یکی از وارثین با جدیت پیگیر پرونده بود و تا کنون توانست بخشی از اموال خود و خواهرانش را با حکم دادگاه زنده کند.

وی در همین رابطه ، با تقدیر و تشکر از آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفت: بعد از حضور ایشان بر مسند قوه قضائیه و تلاش برای اجرای عدالت قضایی، قضات شریف پرونده ما را با جدیت پیگیری کردند.


 نظری گفت: سندسازی‌های مجعول، اظهارات خلاف واقع شاکیان در دادگاه و همچنین تلاش گسترده متهمین برای انحراف مسیر اصلی پرونده باعث اطاله دادرسی شده بود اما خوشبختانه قوه قضائیه عدالت قضایی را اجرا کرد.


نظری با بیان اینکه سرانجام شعبه پنجم دادگاه عمومی(حقوقی) دادگستری شهرستان آمل به ریاست قاضی اصغری رأی لازم را صادر کرد، افزود: در حال حاضر دادگاه رأی به محکومیت متهمین و عودت 12 هزار و 500 متر زمین کشاورزی و حدود سه هزار متر زمین مسکونی را داد که بعد از قطعیت یافتن حکم، در روز پنج‌شنبه 20 فروردین امسال با حضور مسئولین قضایی و انتظامی در روستای، این مقدار از زمین‌ها تحویل این‌جانب و خواهرانم شد.

به گزارش بولتن نیوز،وی با بیان اینکه شکایت برای گرفتن بقیه زمین‌های کشاورزی و زمین مسکونی در دادگاه دابودشت شهرستان آمل مفتوح است، تصریح کرد: قاضی حسین زاده رئیس دادگاه هم تا کنون همکاری‌های بسیار خوبی داشته که امیدواریم تکلیف بقیه اموال ما مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین