کد خبر: ۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۴ - ۰۸:۴۲
هنري كسينجر :

بايد از تلاش كشورهاي اروپايي حمايت كنيم

آفتاب‌‌نیوز :

ولت ام زونتاگ : كشورهاي اروپايي از راههاي ديپلماتيك تلاش مي كنند تا حكومت ايران را از تداوم فعاليتهاي هسته اي خود منصرف نمايند . آيا نتيجه اين اقدام مثبت خواهد بود ؟

هنري كسينجر : ايران بهترين مورد آزمايش براي كشورهاي اروپايي بود . تلاش كشورهاي اروپايي در راستاي دستيابي به جهاني عاري از تسليحات كشتار جمعي صورت گرفته است . ما بايد از تلاشهاي انجام شده از سوي كشورهاي اروپايي حمايت نماييم . از شواهد امراينگونه بر مي آيد كه در برخي موارد شيوه هاي ديپلماسي با بن بست مواجه شده است در چنين شرايطي من معتقدم كه بايد به راههاي ديگر متوسل شد و تصميم هاي قانوني جديدي اتخاذ كرد .

ولت ام زونتاگ : آيا كشورهاي اروپايي در اين خصوص آماده هستند ؟ 

هنري كسينجر : در حال حاضر خير . البته بيان اين نكته ضرورت دارد كه اگر چنين اقدامي صورت نگيرد ما نه تنها به ايران بلكه به كشورهاي مصر و تركيه نيز اجازه داده ايم تا بعنوان قدرت هسته اي مطرح باشند .

ولت ام زونتاگ : به نظر مي رسد آمريكا با مشكل ديگري در عراق مواجه شده و آن خروج پياپي نظاميان خارجي از اين كشور است . بلغارستان پس از ايتاليا از خروج نيروهاي خود از عراق خبر داده است . وضعيت را چگونه مي بينيد ؟

هنري كسينجر : هم اينك حضور و تلاش نيروهاي اروپايي براي تامين امنيت درعراق از اهميت كمتري برخوردار شده است . بزرگترين چالشي كه در حال حاضر آمريكا در عراق با آن مواجه است بازسازي سيستم سياسي اين كشور است . 2 يا 3 سال آينده نشان مي دهد كه ثبات يا هرج و مرج درعراق پيشرفت كرده است .هنگامي كه آمريكا به تنهايي موفق به دستيابي ثبات و دمكراسي شود كشورهاي اروپايي شرمنده كوتاهي هاي خود خواهند شد .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین