کد خبر: ۲۹۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

هاشمی: امروز بیت امام می‌تواند محور امید مردم باشد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه امروز بیت امام (ره) می تواند محور امید مردم ما باشد، گفت:‌ بیت امام کانون مناسبی است که باید بر محور شمع امام (ره) نگهداری شود و نگذاریم افراد حسود و نادان این کانون را در نظر مردم تضعیف کنند. همانطور که تا به حال نتوانسته‌اند و هرچه کرده‌اند نتیجه عکس گرفته‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه تقریبا همه افراد خانواده امام (ره) به انقلاب خدمت کرده‌اند غیر موارد استثناء که حتی در خانواده ائمه نیز این استثنائات وجود دارد، اظهار کرد: این صحبت ها را برای خوش آمدن بیت امام (ره) نمی گویم اما معتقدم امروز بیت امام می تواند محور امید مردم باشد.

هاشمی به تلاش های حاج آقا مصطفی و حاج احمدآقا در کنار مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) و همچنین در حفظ بیت امام و انقلاب اشاره کرد و گفت: حاج احمدآقا بیت امام را بهترین شکل اداره کردند و نگذاشتند افراد ناباب سوء استفاده کنند و چند سالی که بعد از رحلت امام اداره بیت به عهده حاج احمدآقا بود در بین بیوت دیگر نمونه بود چرا که دوستان واقعی امام را حفظ کردند و به آن‌ها که قصد چاپلوسی داشتند راه ندادند.

وی با اشاره به اینکه دختران امام خمینی (ره) نیز در مجموعه بیت امام خمینی (ره) حضور دارند و راه امام را فراموش نکرده‌اند، خاطر نشان کرد: آثار امام(ره) امروز سرمایه بزرگی هستند و بیت امام کانون خوبی در کشور ماست که مردم آن را می شناسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن آقای خمینی اشاره کرد و او را روحانی نمونه و باهوش دانست و تصریح کرد: حاج سید حسن آقا در کنار یاسر آقا و علی‌آقا که برادرانشان هستند در زمینه حفظ آثار امام خمینی (ره) به خوبی تلاش می‌کنند و اگر بعضی خشکه‌مقدس‌ها یا دلواپس‌ها گاهی اذیت هایی می‌کنند همان‌هایی هستند که قبلا هم امام را اذیت می کردند اما همه به خوبی می دانیم که جامعه این خانواده را قبول دارند.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه انقلاب احتیاج به راهی دارد که امام(ره) آن را باز کرد، افزود: اگر راه امام منحرف شود خطرات بسیاری ایجاد خواهد شد و گرچه امروز اسناد صوتی و تصویری بسیاری از امام خمینی (ره) داریم اما باید در جلوگیری از تحریف آن‌ها کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه مجموعه خانواده امام خمینی (ره) به گردن اسلام و ایران حق دارند، تصریح کرد: بخاطر دارم روزی که امام(ره) فوت کردند به خاطر شرایط ویژه کشور و جلوگیری از دست درازی عراق و صدام تصمیم گرفته شد که رسماً درگذشت ایشان اعلام نشود و بیت ایشان علیرغم داغدار بودن به خوبی این مسئله را درک کردند تا فردای آن روز در جلسه خبرگان برای تعیین رهبری تصمیم‌گیری می‌شد. آقای روحانی به جلسه آمدند و خبرهایی از حضور ارتش عراق در چند نقطه را اعلام کردند پس در همان جلسه تصمیم‌گیری شد و خوب هم تمام شد یعنی همانطور که امام خمینی (ره) می خواستند، تمام شد.

وی در ادامه به شخصیت خانم خدیجه ثقفی و دغدغه ایشان برای انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال 88 راضی نبودم که به رقابت های انتخاباتی وارد شوم اما خانم ثقفی من را خواستند و فرمودند امام(رهع) این انقلاب را به دست شما و دوستانتان سپرده‌اند، آیا می دانید اینها چه کسانی هستند و با انقلاب چه خواهند کرد و با این حرفشان تکان خوردم و اشک به چشمم آمد و قبول کردم.

وی اضافه کرد: خانم خدیجه ثقفی تا لحظه آخر مراقب امام(ره) بودند و علیرغم اینکه فرسوده شده بودند اما روحیه سالم و بدون تملق و چاپلوسی و بدور از تظاهر به زهد داشتند چرا که وقتی از او می پرسیدند که آیا امام خمینی (ره)، امام زمان(عج) را می دیدند ایشان این حرف ها را شایعه می خواندند و نمی پذیرفتند و حتی در مورد ریاضت های امام خمینی (ره) آنچه را که واقعیت داشت به زبان می آوردند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه خانم خدیجه ثقفی فردی پارسا ، صبور،‌عالم و تحصیل کرده بودند، گفت: امروز که روز زن نامگذاری شده است خوب است که به رفتار امام(ره) با همسرشان اشاره کنیم که نشان می داد که چه احترامی برای زن قائل هستند.

وی در ادامه به حساسیت و تعصب امام خمینی (ره) نسبت به همسرشان اشاره کرد و افزود:امام خمینی (ره) در مورد شنیدن صدای همسرشان از سوی غریبه ها حساس بودند اما بعدها دیدیم که دخترشان در حضورشان در جلسات سخنرانی می‌کنند چرا که متناسب با شرایط زمانی نسبت به شنیدن صدای همسرشان حساس بودند اما زمان دیگری پای سخنرانی دخترشان می نشستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه مردان بزرگ از دامن زنان ها به معراج می روند اشاره کرد و گفت: امروز شاهد حضور بسیار فعال زنان در جامعه و دانشگاه ها هستیم که کار بزرگی است و معتقدم زنان باید با سواد و اطلاعات و شخصیتی که دارند نقش لازم خود را در جامعه ایفا کنند.

ادامه دارد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین