کد خبر: ۲۹۱۷۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

عربستان: 9 میلیارد دلار طرح اقتصادی براي تقويت روابط با فرانسه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت برای تقویت همکاری با فرانسه 186 طرح اقتصادی به ارزش 33 میلیارد ریال سعودی (حدود 9 میلیارد دلار) با این کشور داریم.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود در ریاض ضمن تسلیت گفتن به مناسبت کشته شدن آنچه وی قهرمانان سعودی به دست خائنان و ظالمان در دفاع از وطن نامید گفت: وزیر امور خارجه فرانسه با شاه عربستان گفتگوهای مهمی داشت.

سفر فابیوس به عربستان چارچوب گسترش روابط دوکشور دوست و هماهنگی ها و رایزنی های مداوم در امور منطقه ای و بین المللی صورت گرفته است.

مهمترین هدف از سفر فابیوس به عربستان دیدار با شاه عربستان و تسلیم نامه فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به ایشان بوده است.

 ما امروز گفتگوهای مفصلی داشته ایم و من می توانم این گفتگوها را سازنده و ثمربخش و مفید توصیف کنم. من باید تحولات موجود در روابط دوجانبه را مورد تمجید قرار دهم.

 این روابط از طریق سازوکار موجود در کمیته مشترک ذیربط برای همکاری های دولتی صورت می گیرد. همچنین شورای سرمایه گذاران در این زمینه فعال هستند که به همکاری در بخش خصوصی توجه دارند. این امر به امضای توافقنامه ها و یادداشت های تفاهم بسیاری منجر شده است. طرح های مذکور به 186 مورد می رسد که میزان سرمایه آن نیز 33 میلیارد ریال سعودی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین