کد خبر: ۲۹۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
حمید رضا نعیمی درگفتگو با آفتاب:

شفیعی بهترین گزینه مرکز هنرهای نمایشی بود

حمید رضا نعیمی، کارگردان نمایش معروف سقراط انتصاب مدیریت تازه اداره هنرهای نمایشی را حرکت تازه ای در راستای توجه ارشاد به تئاتر توصیف کرد. این هنرمند تعامل اداره هنرهای نمایشی و خانه تئاتر را گامی موثر برای کمک به رفع بحران های تئاتر می داند.
آفتاب‌‌نیوز :
-سرویس فرهنگی: حمیدرضا نعیمی، کارگردان نمایش معروف سقراط است که با استقبال زیادی از سوی مخاطبان رو به رو شد. وی نامگذاری سال تئاتر سال نو توسط ارشاد را امری مثبت خوانده و به آفتاب گفت: خانواده تئاتر کشور با بردباری مشکلات و بحران هایی را که در سال های گذشته بر این هنررفته بود را تحمل کردند. اگر صبر و ایثار هنرمندان این حوزه نبود هنر نمایش سرپا نمی ماند.

وی ادامه داد: با آمدن آقای طاهری هنرمندان خواسته های خود را با وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درمیان گذاشتند اما وی با مقوله تئاتر آشنا نبود و خواسته محقق نشد اما با آمدن آقای شفیعی امید بهبود بحران ها بیشتر است زیرا وی با تئاتر آشناست و اولویت ها و بحران ها را می شناسد.

وی به اولویت های تئاتر اشاره کرده و تاکید کرد: «بازسازی سالن اصلی تئاتر شهر باید به زودی پایان یابد. موضوع تئاتر خودگردان و کاستن از حمایت های دولتی در شرایط فعلی به صلاح تئاتر نیست زیرا تئاتر خودگران نیاز به زمینه سازی های فراوان دارد. وقتی بیش از اندازه به تئاتر خودگردان تکیه کنیم تمام تلاش گروه های نمایشی به تامین هزینه ها منتهی می شود که این نگاه کارآمد نیست .»

 نعیمی در ادامه تاکید کرد: «به نظر من تعامل  خانه تئاتر با مرکز هنرهای نمایشی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. سامان دادن قرادادهای تیپ و مشخص شدن سقف دستمزدها و هزینه ها و تعریف مشخص از تئاتر خودگردان اقداماتی است که می تواند در سایه این همکاری به ثمر بنشیند. به عنوان مثال نمی توان دستمزد کارگردان با بازیگر را یکسان تلقی کرد زیرا بازیگر در طول سال می تواند در چند نمایش حضور پیدا کند اما کارگردان نمی تواند در یک سال چند نمایش را همزمان کارگردانی کند.»

 گفتنی است علی جنتی زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سال 94 را به عنوان سال تئاتر نام گذاری و اعلام کرده است تمرکز وزارت ارشاد امسال بر روی تئاتر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین