کد خبر: ۲۹۱۷۶۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

شکار یک قلاده پلنگ در ارتفاعات ایوان + عکس

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌ زیست ایوان از شکار یک قلاده پلنگ در کوه‌های «شره زول» این شهرستان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی محمودی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این حادثه‌ی تلخ یک قلاده پلنگ بالغ بین سه تا چهار سال سن، توسط افراد یک خانواده عشایری ساکن در این منطقه کشته شد.

وی افزود: با وجود این‌که متهم اصلی این اقدام شناسایی و به محاکم قضایی تحویل شده اما وی با انکار این موضوع هنوز به شکار این جانور و همدستان خود اعتراف نکرده و درباره‌ی سرنوشت لاشه این حیوان نیز سخنی به میان نیاورده است.

محمودی در خصوص چگونگی مرگ این پلنگ خاطرنشان کرد: در هفته‌ی نخست پس از تعطیلات نوروزی با همکاری یک نفر از همیاران محیط‌زیست، یک قطعه عکس از شکار یک قلاده پلنگ و یک فرد ایستاده در کنار لاشه حیوان بدست آمد که با شناسایی منطقه و فرد مورد نظر، وی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست ایوان ادامه داد: این فرد از خانواده‌ای عشایری است که در طول سال در شره زول ساکن هستند و به اقلیم جغرافیایی منطقه آشنایی دارند، در بازرسی از منزل این فرد، 2 قبضه اسلحه مجاز ساچمه‌زنی و گلوله‌زنی کشف و ضبط شد.

محمودی با اعلام این‌که روند پیگیری پرونده از سوی مراجع قانونی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: میزان ضرر و زیان وارد شده به محیط‌زیست بابت شکار این حیوان 50 میلیون ریال است و جریمه‌ی کیفری فرد خاطی نیز از سوی قاضی پرونده تعیین می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
3
ابتكاري در كار نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
9
یک قلاده پلنگ فقط 5 میلیون تومان ؟!!!!! با این جریمه ها نمیشه جلوی شکارچیان غیر مجاز رو گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
1
11
اين نامرد ناجوانمرد رو بگيرين بيست سال حبس بهش بديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
3
4 تا از اين ادما رو اعدام كنن كسي ديگه جرات همچين كاري پيدا نميكنه نه اينكه خسارت 5 ميليونه - با اين قيمت اگر ميشه برين پرورش بدين
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین