کد خبر: ۲۹۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
وزیر علوم خبر داد

زنان، ۵۴ درصد دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهند

وزیر علوم اظهار کرد: حدود ۵۴ درصد دانشجویان آموزش عالی را زنان تشکیل می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاریهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم که با حضور وزیر علوم، معاون علمی وزیر علوم و مشاور رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد، با اشاره به ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه گفت: توجه به امور زنان در بند ۲۳۰قانون برنامه پنجم توسعه تاکید شده است و امضای این تفاهم نامه در راستای توجه به مسائل زنان، حفظ کرامت زنان، شناسایی زنان نخبه در عرصه‌های مختلف و توجه به قانون ۲۳۰است.

فرهادی ادامه داد: بر اساس پیگیریهای معاونت امور زنان رییس جمهور این تفاهم نامه امضا شد تا به امور زنان بیش از پیش توجه شود.

حدود ۵۴ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند
وی در ادامه به آمار دانشجویان اشاره کرد و افزود: حدود ۵۴ درصد دانشجویان آموزش عالی را زنان تشکیل می‌دهند، همچنین در بخش تحصیلات تکمیلی درصد بسیاری از دانشجویان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. نخبگان خانم زیادی داریم که امیدواریم پیش از این معرفی شوند.

وزیر علوم تصریح کرد: امیدواریم در راستای این تفاهم‌نامه بیش از گذشته و به صورت فعال‌تر در عرصه امور زنان وارد شویم.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم، دکتر ستاری معاون علمی و پژوهشی وزیر علوم با اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بنا بر درخواست دکتر مولاوردی بررسی انجام شد تا مشخص شود تا مدیریت چند درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان برعهده خانم‌هاست. براساس آمار به دست آمده مدیریت بیش از 15 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان برعهده خانم‌ها است که این امر نشان می‌دهد حوزه اشتغال خانم‌های فارغ‌التحصیل به شدت در حال رشد و توسعه است.

وی در ادامه گفت: زمانی که دارای مدارک دانشگاهی هستند این جرات را به خود می‌دهند که در محیط اقتصاد بیرونی و در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند و معاونت علمی و فناوری حامی این افراد است.

وی با تاکید بر اینکه خانم‌ها در حوزه‌های مختلف مد و لباس، صنایع دستی، صنعتی و... قابلیت فعالیت دارند، افزود: معاونت علمی و پژوهشی حمایت خود را در همه این عرصه‌ها اعلام می‌کند.

معاون علمی و پژوهشی وزیر علوم با اشاره به موفقیت زنان ایرانی در داخل و خارج از کشور گفت: اخیرا شاهد این بودیم که جایزه‌های مهم علمی در خارج و داخل کشور به زنان اعطا شد. امیدواریم با رویکرد جدید و پیگیری‌های دکتر مولاوردی این فرهنگ‌سازی را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین سه حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت علوم گفت: قابلیت‌های زیادی در این سه حوزه وجود دارد که نیاز به هم‌افزایی دارد. 2 محور در ماده 230 قانون پنجم توسعه مربوط می‌شود به تفاهم‌نامه توسعه پژوهش‌های زنان که امیدوارم با امضا و تدوین این تفاهم‌نامه گام‌های مثبت و جدی‌تری در این زمینه برداشته شود.

مولاوردی در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال زنان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود امیدی برای اشتغال زنان در قالب دولتی وجود ندارد و باید تلاش شود فعالیت زنان در بخش خصوصی ساماندهی شود. در واقع یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان بودن آن است که این امر زن و مرد نمی‌شناسد، باید برنامه‌ای برای بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری نظام که در زمینه تحصیل زنان انجام داده است، به کار گرفته شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در پایان تاکید کرد: امیدواریم سال آینده گزارش قابل دفاعی از این تفاهم‌نامه به مردم ارائه دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین