کد خبر: ۲۹۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

بیمارستان‌ها سالانه ۱۵میلیون قربانی می‌گیرنـد

رهبر خارجی سازمان بهداشت جهانی در مراقبت ایمنی از فوت سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر در جهان به دلیل عفونت‌های بیمارستانی خبر داد و گفت: عفونت‌های بیمارستانی در ایران از سال 2006 تاکنون کاهش چشمگیری داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش فارس، پروفسور دیدیه پینت ظهر امروز در نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی استراتژی‌های پیشگیری از عفونت‌ها در سالن اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع)، بیان داشت: شستن دست‌ها در بیمارستان توسط پزشک، پرستار و بیماران با الکل و صابون بسیار مهم است و در کاهش میزان بیماری‌های عفونی جایگاه بالایی دارد. 
 
فوت سالانه بیش از 15 میلیون نفر در جهان به دلیل عفونت‌های بیمارستانی 
رئیس کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاهی ژنو با بیان اینکه الکل محلولی است که عفونت دست را سریع‌تر و بهتر کاهش می‌دهد، تصریح کرد: عفونت‌های بیمارستانی سالانه سبب مرگ بیش از 15 میلیون نفر در جهان می‌شود که با ارائه محلول ساخته شده به صورت رایگان و در قالب افزایش روحیه اقتصاد صلح به کشورهای مختلف این آمار کاهش پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر از 192 کشور جهان 179 کشور از این محلول برای شستشوی دست‌های تیم پزشکی و بیمارستانی استفاده می‌کنند، افزود: ایران نیز از سال 2006 تاکنون به واسطه آموزش نیروهای فعال در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی را انجام داده و خوشبختانه شفافیت اطلاعات این نوع عفونت‌ها که باید در دسترس مردم قرار بگیرد در ایران به خوبی مورد توجه قرار گرفته اما با وجود آن باز هم عفونت‌های بیمارستانی در ایران نیز مانند سایر کشورها قابل مشاهده است. 
 
کاهش چشمگیر عفونت‌های بیمارستانی در ایران از سال 2006 تاکنون 
پروفسور پینت تأکید کرد: برای ارائه این محلول در جهان ما با مقاومت‌های بسیاری از سوی پرستاران و به ویژه کمپانی‌های تولید دارو در جهان مواجه بودیم زیرا آنها نمی‌خواستند فرمول محلول مورد نظر را به صورت رایگان تولید کرده و به بقیه کشورها نیز تهیه تولید آن را ارائه دهند. 

رهبر خارجی سازمان بهداشت جهانی در مراقبت ایمنی، استفاده از این محلول را در کاهش میزان بیماری ابولا بسیار مهم دانست و اضافه کرد: این بیماری در آفریقا شیوع دارد و در حال کنترل است و امکان شیوع آن در ایران یا سایر کشورهای آسیایی وجود ندارد زیرا شرایط زیست این دو قاره کاملاً با یکدیگر متفاوت است. 

رهبر خارجی سازمان بهداشت جهانی در مراقبت ایمنی، بهداشت دست، آموزش و شفافیت اطلاعات را در کاهش بیماری‌های عفونی بسیار مهم دانست و گفت: عفونت‌های بیمارستانی در ایران از سال 2006 تاکنون، کاهش چشمگیری داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین